A A+ A++

Zgodnie z ogłoszonym kalendarzem tegoroczny sezon RSMP 2024 składać się miał z siedmiu rund, wszystkich po asfalcie.

Ostatecznie po odwołaniu Rajdu Wisły walka o tytuły rozstrzygnęła się podczas sześciu imprez. Do końcowego dorobku zaliczano wyniki z każdej rundy. Aby znaleźć się w finałowej tabeli, konieczny był start w minimum dwóch rundach. Wyjątek stanowiły klasyfikacje: generalna oraz generalna 2WD. W tych przypadkach minimum to cztery rundy.

W genaralce oraz generalce 2WD tytuły mistrzów i oraz dwóch wicemistrzów niezależne były od liczby załóg sklasyfikowanych w końcowej tabeli. W każdej innej klasyfikacji obowiązywał następujący schemat: minimum 3 załogi → tylko mistrz Polski, minimum 5 załóg → mistrz Polski oraz wicemistrz Polski, minimum 7 załóg → mistrz Polski, wicemistrz Polski oraz drugi wicemistrz Polski.

Klasyfikacja generalna:

Z upragnionego i wyczekiwanego tytułu cieszyli się Jarosław i Marcin Szejowie. Bracia zdecydowanie najrówniej przejechali sezon, wygrywając też dwie rundy: Valvoline Rajd Małopolski oraz Marma 33. Rajd Rzeszowski. Unikali też poważnych błędów, przy okazji skrzętnie wykorzystując pomyłki najgroźniejszych rywali.

Wicemistrzostwem musieli się zadowolić Grzegorz Grzyb i Adam Binięda, czempioni z 2023 roku. Końcowe podium uzupełnił wracający po rocznej przerwie Zbigniew Gabryś, pilotowany przez większość sezonu przez Damiana Sytego.

Nieco inaczej wygląda tabela klasy 2. W niej na najniższym stopniu podium znaleźli się Jakub Matulka i Daniel Dymurski.

Jarosław Szeja, Marcin Szeja, Skoda Fabia Rally2 evo

Autor zdjęcia: Maciej Niechwiadowicz

Generalka 2WD:

Początkowo wydawało się, że walka o prymat rozegra się między Jackiem Sobczakiem i Michałem Marczewskim oraz Hubertem Laskowskim i Michałem Kuśnierzem. Ci pierwsi mieli jednak kłopoty z niezawodnością Porsche i nie dokończyli sezonu. Z kolei drudzy na sam finał wsiedli do czteronapędowego auta grupy Rally3.

Wyższy współczynnik Rajdu Śląska (mnożenie punktów razy 1,5) pozwolił dojść do głosu innym. Bardzo konsekwentnie jechał przez cały sezon Michał Chorbiński, mający przez większą część kampanii Patryka Kielara na prawym fotelu. Duet w Peugeocie 208 Rally4 cieszył się ostatecznie z mistrzostwa w ośce. Pierwszymi wicemistrzami zostali Laskowski i Kuśnierz, a drugimi Błażej Gazda i Maciej Mikuliszyn.

Michał Chorbiński, Patryk Kielar, Peugeot 208 Rally

Michał Chorbiński, Patryk Kielar, Peugeot 208 Rally

Autor zdjęcia: Maciej Niechwiadowicz

Klasa 3:

Wyłoniono tylko mistrzów Polski i zostali nimi bezapelacyjnie najlepsi w tym roku: Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk. Załoga w Renault Clio Rally3 wygrała pięć rund.

Hubert Kowalczyk, Jarosław Hryniuk, Renault Clio Rally3

Hubert Kowalczyk, Jarosław Hryniuk, Renault Clio Rally3

Autor zdjęcia: Łukasz Kos

Klasa 4:

Triumf jeszcze przed końcem sezonu zapewnili sobie Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz. Duet w Fordzie Fiesta Rally4 był najlepszy podczas czterech rund, świętując laur w sierpniu w Rzeszowie. Dzięki temu w finale kampanii nastąpiła przesiadka do Fiesty Rally3.

Srebrny medal powędrował w ręce Michała Chorbińskiego i Patryka Kielara.

Hubert Laskowski, Michał Kuśnierz, Ford Fiesta Rally4

Hubert Laskowski, Michał Kuśnierz, Ford Fiesta Rally4

Autor zdjęcia: Łukasz Kos

Klasa 4R2:

W tym przypadku przyznano tylko tytuł mistrzów Polski. Zasłużenie zdobyli go Adam Rachfał i Sławomir Leja.

Adam Rachfał, Sławomir Leja, Peugeot 208 R2

Adam Rachfał, Sławomir Leja, Peugeot 208 R2

Autor zdjęcia: Mateusz Banaś

Klasa NAT2:

Mistrzem Polski został widowisko jeżdżący Subaru Imprezą Szymon Talik, którego pilotował Michał Trela. Najgroźniejszymi rywalami tego duetu byli Mateusz Maj i Piotr Wieczorek.

Szymon Talik, Michał Trela, Subaru Impreza WRX

Szymon Talik, Michał Trela, Subaru Impreza WRX

Autor zdjęcia: Mateusz Banaś

Klasa NAT4:

Przez cały sezon o końcowy laur walczyli Jacek Januchta i Marta Matuszczyk oraz Łukasz Papaj i Krzysztof Święcicki. Lepszy okazał się pierwszy z wymienionych duetów.

Jacek Januchta, Marta Matuszczyk, Citroen C2 R2

Jacek Januchta, Marta Matuszczyk, Citroen C2 R2

Autor zdjęcia: Mateusz Banaś

Klasyfikacja klubowa:

Mistrzostwo Polski powędrowało do Automobilklubu Ziemi Tyskiej. Srebrny medal zdobył Automobilklub Polski, a brązowy Stowarzyszenie Global Sport.

Klasyfikacja sponsorska:

Zasługą braci Szejów tytuł zgarnął GK Forge Lotto Rally Team. Na podium sklasyfikowano także Plon RT oraz Bruk Rally Team.

Puchar Debiutanta:

W RSMP od kilku lat rozgrywany jest Puchar Debiutanta. Zwycięzcami Pucharu w RN1 zostali: Kacper Potyra i Piotr Sieliło.

Kacper Potyra, Piotr Sieliło, Citroen DS3 THP

Kacper Potyra, Piotr Sieliło, Citroen DS3 THP

Autor zdjęcia: Mateusz Banaś

RN2: Tomasz Biały i Mariusz Solecki

Tomasz Biały, Mariusz Solecki, Ford Fiesta 1,6

Tomasz Biały, Mariusz Solecki, Ford Fiesta 1,6

Autor zdjęcia: Jakub Rozmus

RN3: Rafał Wyderka i Aleksandra Przybyłek

Rafał Wyderka, Aleksandra Przybyłek, Kia Picanto III

Rafał Wyderka, Aleksandra Przybyłek, Kia Picanto III

Autor zdjęcia: Mateusz Banaś

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak zrobić analizę SWOT swojego sklepu internetowego?
Następny artykułNowa strefa do rekreacji przy kąpielisku