A A+ A++

Aldi

Aldi UK, podobnie jak w poprzednich latach, zaprezentowało spot z udziałem małej marchewki. Tym razem historia pomarańczowej postaci nawiązuje do jednego z najbardziej kultowych świątecznych filmów – „Home Alone”. Kevin Marchewka, podobnie jak filmowy bohater, spóźnia się na lot do Paryża, po czym szykuje się na samotne Święta w pustym domu. Gdy na jego drodze staje nieproszony gość, Kevin stara się odstraszyć intruza, wpadając przy tym w liczne tarapaty. Historia uroczej rodziny marchewek kończy się happy endem, podkreślając, że to, co najważniejsze w Święta, to obecność najbliższych.

– Boże Narodzenie to radość z przebywania z bliskimi. W tym roku, bardziej niż kiedykolwiek, wszyscy potrzebujemy odrobiny lekkiej rozrywki, gdy dotyka nas tak mocno kryzys gospodarczy, szalejąca inflacja i konflikt w Ukrainie – skomentował Adam Zavalis, dyrektor ds. marketingu w Aldi UK.

Na fali popularności reklamy, Aldi ponownie wypuściło w Wielkiej Brytanii maskotki i świąteczne ozdoby inspirowane marchewkową rodziną. Podobnie jak rok temu, produkty rozeszły się jak świeże bułeczki. Ogromne zainteresowanie maskotkami zmusiło sieć do stworzenia specjalnego systemu kolejki w sklepie online, gdzie ustawiło się aż 70 tys. klientów.

Lidl

Bohaterem świątecznego spotu Lidla jest pluszowy miś, który z dnia na dzień stał się gwiazdą internetu za sprawą skurczonego „lidlowego sweterka”. Pluszak staje się coraz bardziej sławny, co sprawia, że oddala się od swojej rodziny, a jego dawna właścicielka bardzo tęskni za ulubioną przytulanką. Historia misia celebryty wzywa do refleksji na temat tego, co w życiu jest naprawdę ważne. Sieć podkreśla, że ostatecznie „liczy się przebywanie z ludźmi, na których nam zależy”.

Wbrew oczekiwaniom wielu konsumentów w Wielkiej Brytanii, sieć nie wprowadziła do sprzedaży pluszaków nawiązujących do świątecznej reklamy. Mimo to postać stanęła na czele akcji charytatywnej supermarketu – Lidl Bear’s Toy Bank – w ramach której klienci mogą przekazywać zabawki dla podopiecznych lokalnych organizacji charytatywnych.

Penny

Spot niemieckiej sieci supermarketów to podsumowanie niezwykle burzliwego i trudnego roku. Koronawirus, migracje, kryzys energetyczny – Penny porusza istotne, konfliktowe wydarzenia, które determinowały codzienność ludzi na całym świecie. Każde z nich pozostawiło mniejsze bądź większe rysy w naszych wspomnieniach. Reklama „Der Riss” pokazuje, że w trudnych czasach warto okazywać sobie nawzajem więcej zrozumienia, a drobne gesty pomagają zabliźnić nawet głębokie rany.

John Lewis

Tegoroczny spot „The Beginner” przenosi nas do domu pewnego małżeństwa, które w okresie przedświątecznym przygotowuje się do objęcia nowej roli – rodziców zastępczych. Reklama John Lewis chwyta za serce, podkreślając, że każdy młody człowiek powinien czuć się doceniony i zasługuje na dom pełen miłości.

– W John Lewis bardzo dbamy o rodziny i zdajemy sobie sprawę, że mają one wiele różnych form. W najważniejszym momencie w roku postanowiliśmy skupić się na jednym rodzaju rodziny, który często jest pomijany – powiedziała Claire Pointon, dyrektor ds. klientów w John Lewis.

Amazon

Reklama wyreżyserowana przez zdobywcę Oscara, Taikę Waititi, przedstawia chwytającą za serce historię dziewczynki, która nie lubi rozstawać się ze swoją ukochaną kulą śnieżną. Kiedy ojciec zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie dla dziecka ma niewielki przedmiot, postanawia odkryć w sobie twórcę i stworzyć wyjątkowy prezent, udowadniając, że radość jest czymś, co tworzymy z miłością.

Allegro

W tym roku sieć chce podziękować wszystkim, którzy nie zostają obojętni na potrzeby innych. W reklamie poznajemy chłopca, który samodzielnie pisze listy do Świętego Mikołaja. Rodzice, chcąc spełnić marzenia synka, kupują wymarzone zabawki, które wędrują pod choinkę. W wieczór wigilijny okazuje się, że chłopiec nawet nie otwiera prezentów, ale pędzi z paczkami do dzieci z sąsiedztwa. Podsumowując trudny rok, w którym wielu ludzi otworzyło swoje serca i domy dla obcych, Allegro podkreśla, że „warto rozejrzeć się wokół i dostrzec osoby, dla których nasz drobny gest może okazać się wielkim prezentem”.

Posten Norge

Czy na co dzień zastanawiamy się, jaki wpływ mają Święta na nasze środowisko naturalne? Tegoroczna reklama Posten Norge porusza ten ważny, choć często przemilczany temat. Spot „Father Christmas and Mother Earth” pokazuje, że choć Święty Mikołaj dokłada wszelkich starań, by uszczęśliwiać dzieci na całym świecie, rozdawanie prezentów powoli przyczynia się do wyniszczenia jego ukochanej – Matki Ziemi.

– Matka Ziemia nie może dać już więcej szans. Wszyscy musimy stanąć na wysokości zadania – przekonuje firma.

Stowarzyszenie mali bracia Ubogich

Stowarzyszenie co roku organizuje akcję „Podaruj Wigilię”, dzięki której seniorzy mogą wspólnie zasiąść przy świątecznym stole, kolędować i cieszyć się obecnością drugiego człowieka. Kolejnej odsłonie akcji towarzyszy spot „W Święta przychodzi do mnie tylko samotność” zwracający uwagę na osamotnione osoby, którym w czasie Świąt pozostają jedynie wspomnienia o bliskich.

Disney

„The Gift” to ostatnia część ze świątecznej trylogii Disneya. W pierwszym spocie „Lola” z 2020 roku poznaliśmy małą Nicole oraz jej babcię. Zeszłoroczna kontynuacja zatytułowana „Ojczym” opowiadała o dorosłej Nicole i jej własnych dzieciach, Maxie i Elli, którzy powitali w swoim domu ojczyma Mike’a. W tym roku rodzina przygotowuje się do kolejnego okresu świątecznego i przyjścia na świat nowego dziecka. „The Gift” to przejmująca opowieść o relacjach między rodzeństwem, widziana oczami najmłodszej Elli, która dostosowuje się do zmieniającej się rzeczywistości.

W każdym ze spotów obecna jest kultowa postać Myszki Miki – stały element łączący przeszłe, obecne i przyszłe pokolenia.

PLUS Supermarkt

W poruszającej reklamie holenderska sieć pokazuje, że Święta to szczególnie trudny i bolesny czas dla osób, które doświadczyły straty bliskiej osoby. Jednak świąteczny okres to także wyjątkowa okazja do poznawania siebie nawzajem, podania ręki na zgodę i naprawienia rodzinnych konfliktów.

Barbour

Świąteczny film Barbour ożywia kultową postać Misia Paddingtona. Animowany niedźwiadek szuka wyjątkowego prezentu dla swojego zrzędliwego, niezrozumianego sąsiada, pana Curry’ego, aby przywrócić radość w świąteczne dni. Paddington wybiera wyjątkową kurtkę Barbour, która zyskała drugie życie dzięki programowi Re-loved.

Krótkie wideo promuje usługę, która ma na celu przedłużenie żywotności odzieży. Klienci, którzy nie używają już swoich woskowanych kurtek, mogą je oddać w salonie Barbour w zamian za kupon. Następnie doświadczony zespół ponownie woskuje i naprawia odzież, aby produkty mogły ponownie trafić w ręce nowego właściciela.

Film „One of a Kind-ness” jest owocem prawie 3000 godzin pracy artystów, którzy ręcznie stworzyli animacje oddające charakterystyczny styl brytyjskiej ilustratorki Peggy Fortnum.

ASDA

Główną rolę w świątecznej reklamie brytyjskiej sieci supermarketów objął sam Will Ferrel, ponownie wcielając się w rolę Elfa Buddy’ego. Zabawna świąteczna reklama jest pełna kultowych scen i dialogów z brytyjskiego filmu bożonarodzeniowego, który zadebiutował w 2003 roku. Bohater przebojowego filmu Warner Bros trafia do jednego ze sklepów Asda, aby rozpocząć nową pracę. Po pełnym wrażeń pierwszym dniu w nowym miejscu pomocnik Świętego Mikołaja postanawia wykorzystać swój największy talent, aby całkowicie odnowić sklep i dodać mu świątecznego akcentu.

– Podobnie jak Buddy, absolutnie kochamy Boże Narodzenie – dlatego cieszymy się, że możemy powitać go w naszym zespole. Wiemy, że to był trudny rok dla tak wielu osób, dlatego chcemy stworzyć dla rodzin kilka chwil radości dzięki naszej kampanii świątecznej – powiedział Sam Dickson, pełniący obowiązki dyrektora ds. obsługi klienta w Asda.

World of Tanks

W tym roku Operacje Świąteczne w World of Tanks promują dwie gwiazdy Hollywood. W spocie przedstawiono historię chłopca, którego świąteczne plany nie idą tak jak tego oczekiwał. W chwili, gdy wszystko wskazuje na to, że na realizację swoich marzeń będzie musiał czekać długi rok, ze wsparciem przychodzą Arnold Schwarzenegger i Milla Jovovich. Czy z pomocą kultowych postaci bożonarodzeniowy prezent trafi w ręce dziecka?

LEGO

Marka, która w tym roku obchodzi swoje 90-lecie, ponownie nawiązuje do kampanii „Rebuild the World”. Tym razem LEGO zwróciło się do najbardziej kreatywnych dziecięcych umysłów, aby wspólnie zaprojektować, zbudować i ożywić zabawny pojazd, który pomoże dostarczać świąteczne prezenty. Projekt, który powstał dzięki nieograniczonej dziecięcej wyobraźni, podkreśla, że wspólna zabawa, a nie perfekcja, to najlepszy sposób na budowanie bliskości w Święta.

Specjalnym gościem kampanii jest Katy Perry. Piosenkarka oraz zagorzała fanka i kolekcjonerka LEGO wystąpiła na wielkim pojeździe stworzonym z klocków, wykonując swój przebój Fireworks

Kampanii świątecznej towarzyszy szósta inicjatywa Grupy LEGO #BuildToGive. Marka zachęca dzieci i rodziny na całym świecie do budowania modeli LEGO, aby następnie przekazać je dzieciom w szpitalach czy domach dziecka. W tym roku LEGO przekaże rekordową liczbę 2 milionów zestawów dla dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji.

Clovin

W dodającym otuchy spocie marka Clovin kolejny raz pokazuje, że tych najbardziej wartościowych prezentów nie da się zapakować. To proste gesty i małe zmiany wprowadzane do naszej codzienności są najlepszymi podarunkami, jakie możemy każdego dnia wręczać innym i światu, który nas otacza.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułToyota rusza w Polsce z sensacyjną inwestycją i podwaja produkcję
Następny artykułNiderlandy odgórnie obniżą czynsze