Dodaje, że wiele branż znajduje się w trudnej sytuacji. – Oczekiwania pracowników muszą być realne, a wiele sektorów gospodarki: od przemysłu przez usługi, nie ma jak podnosić pensji pracownikom – tłumaczy Mojsiuk.
Czytaj więcej
Rosnące koszty stają się zagrożeniem dla stabilności firm. – To co na ten moment na pewno by pomogło, to przywrócenie diet i ryczałtów za noclegi w transporcie międzynarodowym o co walczymy w Stowarzyszeniu Ambasador Polskiego Biznesu, ale także dofinansowanie do wymiany tachografów, wakacje leasingowe, odroczenie płatności ZUS na 6 miesięcy lub możliwość spłaty ratalnej – wylicza prezez MaWo Group oraz współzałożyciel Stowarzyszenia Ambasador Polskiego Transportu Wojciech Romaniuk.
Tłumaczy, że wzrost kosztów paliwa, utrzymania pracownika oraz zmniejszenie zawartych kontraktów pogłębiają złą sytuację branży.
Furtka na zatrzymanie podwyżek
Rzeczniczka MŚP Agnieszka Majewska z zadowoleniem przyjęła deklarację w rządowym projekcie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu wprowadzenia możliwości utrzymania wysokości minimalnego wynagrodzenia w danym roku w przypadkach nadmiernego wzrostu tej wysokości w latach poprzednich. Wskazuje jednak na niejasność zaproponowanych w tym zakresie przepisów, co może w przyszłości stać się przedmiotem sporów interpretacyjnych.
Postuluje taką modyfikację regulacji, by jednoznacznie gwarantowały one uruchomienie mechanizmu zamrożenia wysokości minimalnego wynagrodzenia w każdym przypadku, gdy analiza obiektywnych kryteriów ekonomicznych wskazuje na nadmierny wzrost tej wartości.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS