A A+ A++

Do wypracowania takich samych przychodów PKP Cargo potrzebuje dwa-trzy razy więcej ludzi niż konkurencja. Branża przyznaje, że zmniejszenie zatrudnienia jest niezbędne, ale to nie może być wszystko, bowiem nadchodzą nowe wyzwania. 

Węgiel znika

W najbliższych kilkunastu latach znikną przewozy węgla. W 2023 r. grupa towarów węgiel kamienny, węgiel brunatny, ropa oraz gaz ziemny miała największy udział w przewozach kolejowych według masy. Jej udział w masie przewiezionych towarów wyniósł 33,1% (76,6 mln ton) podaje Urząd Transportu Kolejowego. W ub.r. sprzedaż węgla w Polsce przekroczyła 46 mln ton, o przeszło 12 proc. mniej niż w 2022 roku. 

Na przestrzeni ostatniej dekady znaczenie tej grupy towarowej maleje w ogóle przewozów. W 2010 roku masa surowców z tej grupy towarów stanowiła 44,9 proc. masy wszystkich towarów ogółem, a w ubiegłym mniej niż jedną trzecią. W wartościach bezwzględnych masa węgla kamiennego, brunatnego, ropy i gazu ziemnego spadła w ostatniej dekadzie o 16,9 mln ton (z 93,5 mln ton do 76,6 mln ton), porównuje UTK.  

Liderem w przewozach towarowych pozostało PKP Cargo, które przetransportowało blisko 232 mln ładunków, w tym 32,7 proc. stanowił węgiel kamienny, ale jego masa zmalała w 2023 roku o ponad 12 proc. 

Czytaj więcej

Jak branża TSL ma raportować ESG?

PKP Cargo wykonało w 2023 roku pracę przewozową na poziomie 20,6 mld tonokilometrów. Udział rynkowy tego przewoźnika zmniejszył się rok do roku z 39,23 proc. do 33,51 proc., zaznacza UTK. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZadała Hołowni trudne pytanie. Tak zareagował marszałek Sejmu
Następny artykułStrażacy wysłani do walki z ostrym cieniem mgły