„Przesunięcie harmonogramu wynika z tego co stało się w zeszłym roku, tutaj nic się nie zmieniło. Po pierwsze z decyzji konserwatorskich związanych z brukiem i torami tramwajowymi, a one dotyczyły dużego obszaru prac. Po drugie z rozszerzenia ich zakresu o zieleń” – wyjaśnia.
Niedługo po rozpoczęciu prac zostały one przerwane przez odkrycie na miejscu, pod warstwą asfaltu, historycznego bruku oraz torów tramwajowych. Powiadomiono wtedy Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Jak informował wówczas konserwator, bruk jest świetnie zachowany. Oznajmił on, że wspólnie z władzami Miasta Stołecznego Warszawa i Zarządem Dróg Miejskich zrobiono wszystko, aby cieszył oczy warszawiaków. Ostatecznie zostanie przykryty asfaltem, jednak za pomocą specjalnej technologii, która w bliższej przyszłości pozwoli na jego odsłonięcie.
Jakub Dybalski wylicza, że z przebudowy placu zostało jeszcze wyasfaltowanie jezdni we wschodniej części placu, dokończenie prac brukarskich, przestawienie wiaty i biletomatu oraz wykonanie oznakowania oraz przebudowa części zachodniej. Aby tempo prac zostało zwiększone konieczne jest położenie asfaltu na wschodniej części placu (obok Instytutu Głuchoniemych). To umożliwi przerzucenie ruchu z jezdni zachodniej (bliżej Ministerstwa Rozwoju i Technologii). Jest to jednak bardzo uzależnione od pogody, zimą jest to niemożliwe.
Zmiany na placu Trzech Krzyży mają być głównie korzystne dla pieszych oraz rowerzystów. Jak informuje portal, układ tras rowerowych w Śródmieściu zostanie uzupełniony o kluczowy element. Nowe drogi i pasy rowerowe na placu zapewnią połączenie istniejącej infrastruktury dla cyklistów w Alejach Ujazdowskich aż do Nowego Światu. Uwzględniono również kwestię bezpieczeństwa i wygody pasażerów transportu publicznego. Pojawi się sygnalizacja świetlna, a przejście dla pieszych zyska azyle. Na wysokości Instytutu Głuchoniemych powstanie również nowy przystanek autobusowy, który zastąpi dotychczasowe, rozrzucone po wschodniej stronie placu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS