A A+ A++

Państwowa spółka Wody Polskie jest inwestorem. Kilka dni temu podpisała umowę z firmą Warbud. Kontrakt wart jest 100 mln zł.

Chcesz dostawać e-mailem serwis z najważniejszymi informacjami z Zielonej Góry? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

Modernizacja jest konieczna, obecny stan mostu utrudnia spływ kry w kluczowych momentach lodołamania, a niekiedy zupełnie je wstrzymuje – tłumaczą Wody Polskie. Pieniądze na tak ogromną inwestycję komunikacyjną pochodzą z Banku Światowego, Banku Rozwoju Rady Europy, unijnego Funduszu Spójności i budżetu państwa.

Firma Warbud rozbierze istniejący most, w jego miejsce postawi nowy o długości 300 metrów z lepszymi parametrami nośnymi (z drogami dojazdowymi przeprawa będzie miała 585 metrów długości). – Nowa konstrukcja będzie wyższa, dzięki czemu przepłyną pod nim barki czy lodołamacze o większych gabarytach. Docelowy most to konstrukcja trójprzęsłowa, gdzie główne przęsło nurtowe ma długość 150 mb. Jest to most typu extradosed, który łączy ideę konstrukcji podwieszanej i belkowej sprężonej (przekrój skrzynkowy w całości betonowy).  Cięgna sprężające zakotwione w belce pomostu biegną pod małym kątem i przechodzą przez niewysoki pylon, po czym wracają do płyty w prześle po drugiej stronie pylonu – informuje firma. Projekt nowego mostu ma opracować firma Sweco Polska.

Za dwa lata most będzie wyglądał zupełnie inaczej niż dziś. Filary staną na brzegach Warty, poza jej korytem. Prześwit pomiędzy przęsłem a tzw. najwyższą wodą żeglowną wyniesie 5,25 m.

Na czas inwestycji w Kostrzynie powstanie most tymczasowy, co umożliwi objazd od południa miasta.

W ramach inwestycji przebudowana zostanie droga krajowa nr 31, która biegnie równolegle do granicy polsko-niemieckiej. Powstanie także ciąg pieszo-rowerowy. – Wykonane zostaną nowe sieci wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne i gazociąg.

Tego typu mosty, jakie zaplanowano w Kostrzynie, z pylonami i wykorzystaniem technologii sprężonego betonu, stawia się od końca lat 80. XX wieku. Wymyślił je francuski inżynier Jacques Mathivat.

CZYTAJ TAKŻE: Rząd skieruje 2,5 mld do GDDKiA na remonty i małe inwestycje. Ile dostanie oddział w Zielonej Górze? [WYKRES]

 CZYTAJ TAKŻE: Program “Kolej plus” tylko dla bogatych. Samorządy odpuszczają wielkie inwestycje na torach

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBroniarz mówi wprost: Nie wyobrażam sobie tego
Następny artykułWalków i Zieliński z awansem do półfinału debla w Gstaad