A A+ A++

Dobra wiadomość dla mieszkańców naszego powiatu. Od 15 grudnia, już bez komunikacji zastępczej, zaczęły kursować pociągi z Działdowa przez Nidzicę i Olsztynek do Olsztyna. Wartość prac to prawie 260 mln zł.

W ramach inwestycji wymieniono tory na 83 km linii z Olsztyna do Działdowa. W okresie trwania robót linia była całkowicie zamknięta dla ruchu, a pasażerowie musieli korzystać z komunikacji zastępczej. Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory.

Podróżni zyskują lepszą obsługę na 7 stacjach i przystankach m.in. Olsztynku, Waplewie, Bujakach, Dobrzyniu, Nidzicy. — Po przebudowie perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Zamontowane zostały nowe ławki i wiaty. Informacje o rozkładzie jazdy są prezentowane w gablotach. Lepszą obsługę zapewnia montaż nowego nagłośnienia. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe — mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP.

W niedzielę 15 grudnia, wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów i są spore zmiany, bo po modernizacji zostały otwarte dwie, bardzo ważne w regionie linie kolejowe: Działdowo — Olsztyn oraz Szczytno — Pisz —Ełk.
— W tej chwili już nie mówimy o projektowaniu, o przygotowaniu inwestycji , ale też już o otwarciu zmodernizowanych linii — podkreślił na konferencji w Olsztynie Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jednak nie od razu pociągi pojadą na tych liniach z maksymalną prędkością.
— Na początku będą pewne ograniczenia, bo trzeba będzie przyzwyczaić kierowców, że pociągi już kursują, że muszą uważać na przejazdach kolejowych — tłumaczył prezes Merchel. — Dlatego najpierw pociągi pojadą maksymalnie 60 km/h i co miesiąc ta prędkość będzie podnoszona o 20 km/h.
W marcu, kwietniu pociągi powinny już jechać z Działdowa do Nidzicy z prędkością 120 km/h, a z Nidzicy do Olsztyna — 100 km/h. A po certyfikacji urządzeń, co trwa kilka miesięcy, podróż pociągiem z Olsztyna do stolicy zajmie ok. dwóch godzin.
Przed modernizacją najszybszy pociąg z Warszawy Centralnej do Działdowa jechał ok. 1 godz. i 12 minut, do Nidzicy – 1 godz. i 41 minut, natomiast do Olsztyna – 2 godz. i 26 minut. Wkrótce przejazd ma zostać skrócony z 1 godziny i 17 minut do 1 godziny i 1 minuty, czyli co najmniej o kwadrans. Wartość robót to prawie 260 mln zł.

Od 15 grudnia pasażerowie mogą liczyć na cykliczne połączenia między Olsztynem, a Warszawą. Miasta połączyło osiem par pociągów. Pierwszy skład ze stolicy wyjedzie o 5:40, a ostatni o 19:55. Pociągi będą odjeżdżać co około dwie godziny. Podobnie w odwrotnym kierunku. Pierwszy pociąg z Olsztyna do stolicy przyjedzie o 8:10, ostatni natomiast o 22:10. Wszystkie połączenia będą obsługiwane składami kategorii InterCity.

Zuzanna Leszczyńska

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOrszak Trzech Króli w Pruszkowie !
Następny artykułWieczerza Wigilijna