Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas poniedziałkowego briefingu w Olkuszu zwrócił uwagę, że odcinek drogi krajowej nr 94 w tym mieście, która łączy Kraków przez Sosnowiec i dalej ze Śląskiem, jest bardzo zatłoczony: pokonuje go w ciągu doby ponad 30 tysięcy pojazdów.
Inwestycja obejmie 4,4 km trasy, od ul. Staromiejskiej do skrzyżowania ul. Centralnej z Pakuską. Nawierzchnia drogi zostanie wzmocniona tak, aby spełniać wymaganą przepisami nośność 11,5 tony na oś.
Drogowcy przebudują sześć skrzyżowań i dwa przejścia podziemne.
Na głównym skrzyżowaniu w centrum miasta, pomiędzy ulicami Centralną, Kościuszki i Rabsztyńską, zaplanowano dwupoziomowy węzeł. Na poziomie gruntu powstanie skrzyżowanie obsługujące ruch lokalny, a pod nim zostanie poprowadzona droga krajowa.
Przebudowanych ma być jeszcze pięć innych skrzyżowań: z ul. Gwarków i ul. Wspólną, z ul. 20 Straconych i ul. Mickiewicza, z ul. Wiejską i ul. Słowackiego z ul. Wyszyńskiego. Wszystkie te skrzyżowania będą miały sygnalizację świetlną. Na skrzyżowaniu z ul. Długą i Kruszcową powstanie rondo turbinowe.
Ulice Cegielnianą i Szkolną połączy kładka dla pieszych.
Na przeprowadzenie wszystkich prac wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał dwa lata od momentu podpisania umowy, nie licząc przerw zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca.
Poza jezdnią trasy głównej zostaną również wykonane prace, które poprawią bezpieczeństwo i komfort mieszkańców. Powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe, zostaną zbudowane ekrany akustyczne. Poprawione zostanie odwodnienie tego terenu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS