Zeszłoroczny wynik oznacza spadek tempa wzrostu przewożonych pasażerów o 3 procent, w porównaniu z 2018 (11 proc. wzrost). 57 procent przewozów, to loty krajowe.
Dane dotyczące przewozów są nadal pozytywne. Jednak rosyjski transport lotniczy trapiony jest poważnymi problemami, które najczęściej mają podłoże polityczne. Na przykład rosyjskie linie od 2019 roku nie mogą latać do Gruzji. Zamknięty jest dla nich również rynek ukraiński.
CZYTAJ TEŻ: Rosjanie nadal latają do Chin
Prywatni przewoźnicy zaczynają w tej branży odnosić największe sukcesy. W samej Rosji nieustannie powstają nowi przewoźnicy, zwiększa się więc konkurencja, co z kolei powoduje obniżanie się cen. nadal jednak rynek jest zdominowany jest przez dużych przewoźników. Pięciu pierwszych zgarnęło 64,2 procent wszystkich przewozów. Liderem pozostaje Aerofłot (37 mln pasażerów w 2019 roku) i prywatny S7 (14,1 mln), ale już w wypadku dynamiki wzrostu znacznie lepsze wyniki przewozowe ma Pobieda należąca do Grupy Aerfłot, która zanotowała w 2019 roku wzrost przewozów o 43,2 procent, wyprzedzając Ural Airlines. W pierwszej czwórce znalazł się jeszcze Utair i Rossiya (również z Grupy Aerofłot). Rossiya miałaby lepsze wyniki, ale i tę linię dotknął kryzys uziemionych B737 Max. Rosjanie mieliby w tej chwili w swojej flocie 13 takich maszyn.
Szybko rozwijają się linie niskokosztowe Smartavia (do niedawna Nordavia), które osiągnęły wzrost przewozów aż o 70,9 procent. Rosną też Azur Air i Royal Flight, które mają tureckich udziałowców. Royal Flight lata głównie dla tureckiego biura podróży Coral Travel, a po tym jak do jego floty dołączyły dwa boeingi 777-300 ER, w ofercie pojawiły się również rejsy dalekiego zasięgu.
Ale największym tempem wzrostu mogą się pochwalić, również … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS