Prowadzenie działalności gospodarczej na coraz bardziej wymagającym i konkurencyjnym współczesnym rynku nie jest proste. Każdy właściciel firmy zawsze powinien iść z duchem czasu i stosować w swojej pracy wszystkie nowoczesne narzędzia oraz rozwiązania pozwalające osiągnąć upragniony sukces. Nie da się ukryć, że niebagatelny wpływ ma na to także obecna sytuacja, a w związku z pandemią wiele firm z najróżniejszych branż przeniosło swoją działalność do Internetu. Wymaga on zupełnie innego podejścia do prowadzenia biznesu, zmiany wielu dotychczasowych nawyków, wdrożenia skutecznych kampanii reklamowych w pełni wykorzystujących jego szerokie możliwości. Powiedzmy sobie szczerze, że Internet to medium o praktycznie nieograniczonym zasięgu, dające możliwość zaistnienia nie tylko na najbliższym, lokalnym rynku, ułatwiającym również globalną ekspansję swojej marki lub oferowanego produktu. Jednym z elementów to umożliwiających jest profesjonalnie przygotowana strona firmowa, której nieodłączną częścią powinien stać się blog firmowy.
Blog – czym jest, jak i kiedy powstała jego nazwa
Historia blogów sięga początków globalnej sieci i już wtedy ludzie chcieli dzielić się przydatnymi informacjami z innymi użytkownikami. Definiując w najbardziej zrozumiały sposób pojęcie bloga, można powiedzieć, że jest to strona internetowa pozwalająca na regularne i chronologiczne umieszczanie na niej wpisów. Inna, równie często spotykana nazwa, to dziennik internetowy, z tą jednak różnicą w stosunku do tradycyjnego, że poprzez zintegrowany system komentarzy jest możliwa komunikacja z czytelnikami. Warto również poznać pochodzenie nazwy, którą jako pierwszy sformułował w 1997 roku John Barger z Uniwersytetu Northwestern, łącząc słowa „web” – sieć oraz „log” – dziennik. Forma skrócona „blog” powstała dopiero dwa lata później, w 1999 roku. Ciekawe informacje o blogach można znaleźć pod adresem https://seospace.pl/prowadzenie-bloga-firmowego/ i warto skorzystać z usług tej firmy specjalizującej się także w tworzeniu, modyfikacjach i ich regularnej aktualizacji.
Dlaczego blog powinien stać się nieodłączną częścią strony firmowej
Blog, w tym przypadku w wersji firmowej, to doskonały sposób uatrakcyjnienia każdej witryny dowolnego podmiotu gospodarczego, przyciągający do niej większą liczbę użytkowników, jednocześnie potencjalnych klientów. Jest także istotną częścią każdej kampanii content marketingowej, mającej na celu skuteczne reklamowanie prowadzonej działalności i dlatego zastosowano go już w blisko 90 procentach firm. Oczywiście to nie jedyne zalety jego prowadzenia, a specjaliści wskazują również na takie korzyści jak:
Zwiększenie atrakcyjności strony firmowej i jej efektywniejsze pozycjonowanie
Większość z nich jest zazwyczaj robiona według pewnego obowiązującego schematu i przekazuje najczęściej tylko „suche” fakty o branży, w której działa firma i jej ofercie towarów lub usług. Blog stanowi uzupełnienie tych informacji, pozwalając na publikowanie treści powiązanych z tym, co oferujemy, lecz w ciekawszy, przyciągający uwagę sposób. Najlepiej ich przygotowanie zlecić profesjonalnym copywriterom, a takich bez problemu znajdziecie w SEOSPACE. Przygotują je nie tylko w sposób mogący zainteresować czytelnika, stworzą też teksty wolne od błędów i o dużej wartości merytorycznej. Zadbają także o ich zgodność z aktualnymi wymogami Google i innych wyszukiwarek, co będzie miało pozytywny wpływ na proces pozycjonowania strony. Pisanie bloga pod tzw. SEO, czyli jednoczesne optymalizowanie treści pozwala uzyskać następujące korzyści:
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
- lepsze indeksowanie witryny przez roboty Google, dzięki czemu można liczyć na zajęcie wysokiej pozycji w rankingu stron;
- stale rosnącą liczbę odwiedzin na stronie, także istotną z punktu widzenia miejsca na liście wyszukiwania. Jak już wspomnieliśmy, każdy odwiedzający to potencjalny klient, wzrośnie więc też sprzedaż i wymierne, finansowe zyski firmy;
- wartościowe linki, czyli odnośniki do wpisów umieszczane na stronach użytkowników lub ich profilach na portalach społecznościowych. Jak wykazały badania, witryny firmowe posiadające blogi mogą zyskiwać ponad 90 procent więcej linków niż strony, które ich nie mają.
Budowa świadomości sprzedawanej marki lub produktu i nawiązanie trwałych relacji z odbiorcami
Jest to obecnie jedna z podstaw prowadzenia działalności w wielu branżach, przede wszystkim firm zajmujących się ogólnie pojętym handlem i to nie tylko w sieci. Obserwujemy obecnie nowy trend polegający na połączeniu sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Mówiąc w skrócie, polega to na kupnie dowolnego produktu za pośrednictwem Internetu, lecz jego odbiór w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Warto więc skutecznie zareklamować oferowaną markę albo konkretny produkt i zbudować ich świadomość w umysłach odbiorców, przekazując im zawsze nowe, na bieżąco aktualizowane informacje. Służy do tego właśnie blog firmowy, gdzie można je dokładniej opisać, przedstawić wszystkie zalety czy sposób użytkowania. Sprawdza się to lepiej niż lakoniczne opisy na stronach sklepu internetowego. Stopniowo wzrośnie rozpoznawalność marki, zaufanie do niej i zostanie ona na stałe zapamiętana. System komentarzy, będący częścią bloga, pozwoli z kolei dotrzeć z informacją o niej do rekordowo dużej liczby zainteresowanych nią osób. Nawiązanie trwałego kontaktu z klientami skutkuje ich wieloletnim przywiązaniem do firmy, co np. w przypadku blogu będącego integralną częścią sklepu internetowego wydatnie wpływa na zwiększenie sprzedaży.
Opinia eksperta, bezcenna w branży, w której działamy
Zyskanie opinii eksperta to kolejna, często podkreślana przez specjalistów zaleta prowadzenia bloga firmowego. Co z tego, że sprzedajemy np. maszyny rolnicze, jeśli na stronie umieszczamy tylko ich podstawowe dane techniczne. Klienci potrzebują bardziej wyczerpujących informacji, a do tego służy przecież blog firmowy. Warto na nim zamieszczać dokładne opisy sprzedawanego sprzętu, sposób jego użytkowania, konserwacji czy ewentualnych napraw lub modernizacji, jakie użytkownik może wykonać we własnym zakresie. Właśnie w ten sposób buduje się cenną opinię eksperta, co procentuje wzrostem sprzedaży i wieloma linkami na innych stronach prowadzącymi do konkretnych wpisów na blogu. Przygotowując stosowne teksty, znów lepiej zdać się na pomoc fachowców korzystających w swej pracy wyłącznie z wiarygodnych i sprawdzonych źródeł informacji. Warto więc je weryfikować, aby uniknąć publikacji informacji mogących negatywnie odbić się na opinii firmy, a na końcu każdego wpisu zalecane jest podanie bibliografii czy listy stron internetowych, z jakich korzystał autor.
Założenie i prowadzenie bloga firmowego – od czego zacząć
Liczny korzyściom wynikającym z prowadzenia bloga firmowego nie da się zaprzeczyć, nadszedł więc czas na jego założenie. Może sobie z tym poradzić większość użytkowników sieci, aby jednak uniknąć ewentualnych błędów, skorzystajmy z pomocy specjalistów, tych, których znajdziecie w SEOSPACE. Dzięki temu blog od razu zyska pełną funkcjonalność i w krótkim czasie zacznie zarabiać na siebie, przyciągając stale rosnącą liczbę czytelników. Założenie bloga zajmuje trochę czasu, należy robić krok po kroku, trzymając się sprawdzonych i przyjętych zasad:
1. Określenie celu pisania bloga
W przypadku bloga firmowego będzie to oczywiście promocja swojej działalności za pośrednictwem globalnej sieci, wspomniana budowa wizerunku i zaufania do firmy. Warto w tym momencie zastanowić się, jaką formę ma mieć nasz blog, co może różnić się w zależności od branży, w której działamy. Najczęściej spotykaną formą jest blok poradnikowy, rozszerzający opisy oferowanych produktów o sposoby ich działania i zasady eksploatacji. W ten sposób określamy jednocześnie docelową grupę odbiorców, do których zamierzamy dotrzeć i umieszczamy treści w pełni odpowiadające temu, czego poszukują. Do potrzeb odbiorców musi być również dostosowany język, jakim pisane są teksy. Nawet w przypadku tych poradnikowych nie ma co przesadzać z fachową terminologią, lepiej pisać je językiem zrozumiałym dla wszystkich i w przystępny sposób wyjaśniającym nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia. Blogi typowo tekstowe to nie jedyna forma, z jakiej możemy skorzystać, równie często na stronach firmowych możemy mieć do czynienia także z:
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
- fotoblogami, jak sama nazwa wskazuje złożonymi w większości ze zdjęć;
- linklogami, czyli specyficzną odmianą blogów, na których umieszcza się tylko linki, odnośniki prowadzące do stron internetowych;
- audioblogami, na których prezentuje się treści w postaci nagrań audio;
- vlogami, blogami mającymi postać cyklicznie publikowanych materiałów video, filmów o tematyce zgodnej z profilem działalności firmy.
2. Znalezienie odpowiedniego hostingu
Nasz blog firmowy musi w jakiś sposób dotrzeć do użytkowników, dlatego należy dla niego znaleźć godny zaufania hosting. Zazwyczaj jest to ten sam serwer, na którym umieściliśmy wszystkie inne pliki wchodzące w skład strony firmowej, zmieszczą się więc na nim także te, tworzące blog. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy firma nie posiada własnego, właściwe zabezpieczonego serwera i musi korzystać z usług dostawców zewnętrznych. Szukając odpowiedniego, warto zwrócić uwagę, czy spełnia on następujące warunki:
- oferuje dużą ilość miejsca na serwerze, czyli na dysku oraz nielimitowany transfer. W przypadku dostępnej przestrzeni dyskowej muszą na niej zmieścić się wszystkie pliki, z zapasem wystarczającym na nowe i regularne ich aktualizacje. Jeśli chodzi o nielimitowany transfer, to jest on najlepszym rozwiązaniem i większość firm hostingowych oferuje go już bez jednoczesnego ograniczenia miejsca na przechowywanie plików;
- pełne bezpieczeństwo użytkowania, wdrożone wszystkie konieczne protokoły zabezpieczeń, począwszy od szyfrowania protokołem SSL, niezbędnego przy przesyłaniu wrażliwych danych użytkowników, aż po skuteczny firewall i tak samo efektywne zabezpieczenia antywirusowe;
- regularny, automatyczny backup danych zapobiegający ich utracie. Taka usługa musi być oferowana w standardzie, a dodatkowo użytkownik powinien mieć możliwość ręcznego stworzenia kopii zapasowej swoich danych i to w dowolnym momencie;
- dołączona baza danych MySQL, niezbędna do prawidłowego działania systemów obsługi treści CMS, takich jak WordPress, który nieco szerzej opiszemy poniżej;
- całodobowa pomoc techniczna, błyskawicznie usuwająca wszystkie awarie uniemożliwiające korzystanie z firmowego bloga.
3. Wybór systemu CMS ułatwiającego obsługę bloga
Jeszcze do niedawna większość blogów była tworzona z użyciem popularnych platform blogowych, takich jak np. blogger.com, wchodzący w skład usług oferowanych przez Google. Sprawdzają się one jednak raczej w przypadku obsługi niewielkich blogów prywatnych, dla firmowego lepiej znaleźć funkcjonalny system obsługi treści CMS, a najpopularniejszy i najczęściej używany to obecnie WordPress. Uważa się go za najwygodniejszą platformę blogową, przyciągającą co roku miliony nowych użytkowników, chociaż można z jej pomocą obsługiwać nawet rozbudowane, skomplikowane serwisy internetowe. Powodów, aby stosować właśnie WordPress do zarządzania treścią na swoim blogu firmowym, jest wiele, warto wskazać, chociażby na:
- wyjątkową łatwość obsługi, która jest wręcz intuicyjna, a ilość bezpłatnych poradników dostępnych w sieci pozwala szybko opanować wszystkie niezbędne opcje. Wpływa na to właśnie jego popularność i szacuje się, że ten CMS (Content Management System) obsługuje już blisko 35 procent zasobów Internetu, a strony tworzone z jego pomocą notują miliardy odsłon miesięcznie;
- prostą rozbudowę, dla WordPress znajdziemy w sieci tysiące wtyczek zwiększających jego funkcjonalność oraz tzw. skórek, dzięki którym możemy stworzyć stronę i oczywiście blog o niemal dowolnym wyglądzie;
- możliwość obsługi bloga także na urządzeniach mobilnych, jakie coraz częściej używamy do przeglądania zasobów Internetu;
- skuteczną pomoc w pozycjonowaniu bloga, przyjazność dla SEO, czyli optymalizacji strony pod tym kątem. Duże znaczenie ma tu zgodność WordPress z wymaganiami stawianymi przez Google, najczęściej używaną wyszukiwarkę stron oraz z urządzeniami mobilnymi. Dzięki temu można liczyć na skuteczniejsze zindeksowanie bloga czy całej witryny, co skutkuje ich wyższym miejscem na liście wyszukiwania;
- gotowość do pracy natychmiast po zainstalowaniu, chociaż w darmowej wersji tego CMS – a musimy liczyć się z pewnymi ograniczeniami, dlatego zdecydowanie warto zainwestować w wersję płatną.
4. Skuteczna promocja bloga w sieci
Blog stworzony z pomocą systemu WordPress wymaga odpowiedniej promocji, aby stał się łatwo rozpoznawalny wśród wielu mu podobnych w sieci. Najważniejszą kwestią, o której należy pamiętać, jest jego widoczność w Google, musi więc ściśle spełniać reguły stawiane stronom przez tę wyszukiwarkę. Przygotowując treści do publikacji, pamiętajmy o zastosowaniu w nich starannie dobranych słów kluczowych, nie tylko zgodnych z tematyką wpisu czy całej strony. Powinny także jak najdokładniej odpowiadać zapytaniom użytkowników poszukujących konkretnych informacji w sieci. Przygotowanie takich treści nie jest prostą sprawą, wymaga odpowiedniej wiedzy, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalizujących się w tym copywriterów, takich, jakich znajdziecie w SEOSPACE. Są oni w stanie napisać praktycznie każdy rodzaj tekstu, kierując się przy tym wytycznymi SEO, dbając jednocześnie o brak błędów i unikalność. To, co piszą, skutecznie odróżnia się o tego, co na swoich stronach i stanowczo niedopuszczalne są plagiaty, kopiowanie treści innych autorów bez ich zezwolenia. Aby blog firmowy stał się rozpoznawalny wśród czytelników, zyskał ich uznanie i zajął wysoką pozycję w rankingu Google, należy również pamiętać o:
- wysokiej jakości merytorycznej tego, co chcemy opublikować, przekazywaniu użytkownikom wyłącznie wiarygodnych informacji mających dla nich dużą wartość i przekazujących wiedzę, jakiej w danym momencie potrzebują;
- optymalizacji aspektów technicznych bloga, co także powinno zlecić się specjalistom w tej dziedzinie. Znajdą oni i wyeliminują ewentualne błędy kodu strony, zoptymalizują także grafikę, przyspieszając jej ładowanie, przede wszystkim na sprzęcie mobilnym, gdzie czas ma niebagatelne znaczenie;
- regularnym publikowaniu nowych wpisów, dzięki czemu cały czas uda się utrzymać uwagę i zainteresowanie czytelników, z niecierpliwością czekających na pasjonujące teksty czy materiały wideo.
Artykuł sponsorowany
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS