A A+ A++

„My, mieszkanki i mieszkańcy Przemyśla, domagamy się zaprzestania działań, prowadzących do zniszczenia deptaku nad Sanem na Zasaniu w Przemyślu”. To właśnie to hasło przyświecało zgromadzonym dziś o g. 11 na Placu Konstytucji 3 Maja członkom Towarzystwa Ulepszania Miasta.

Protestujący zgodnie opowiadali się przeciw:

  • wykonaniu podkopu pod mostem kolejowym w ciągu ulicy 22 Stycznia;
  • wykonaniu podkopu pod mostem im. Orląt Przemyskich w ciągu ulicy Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II;
  • zwiększeniu ruchu samochodowego przy bulwarach nad Sanem;
  • zniszczeniu obecnego stanu zieleni przy bulwarach nad Sanem;
  • zwężeniu chodnika i połączeniu go ze ścieżką rowerową.

Domagali się natomiast poważnych konsultacji społecznych w sprawie planowanego remontu ul. 22 Stycznia i ul. Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II oraz wzięcia pod uwagę głosu mieszkańców Przemyśla w tej sprawie.

Banery z hasłami: „Miasto jest nasze”, „Wierzę w życie pozasamochodowe”, czy „Ulicy pogłębienie deptaka zniszczenie” to tylko przykłady rzucających się w oczy sloganów.

Jak członkowie Towarzystwa Ulepszania Miasta uzasadniają swoje postulaty?

„W chwili obecnej prowadzona jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA inwestycja pod nazwą „Przebudowa Mostu w Przemyślu linii Kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka” (w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap II”). W ramach przebudowy mostu kolejowego zostało zaplanowane obniżenie przebiegającej pod nim jezdni ul. 22 Stycznia o 80 cm względem chodnika (wykonanie podkopu, zainstalowanie barierek oddzielających jezdnię od chodnika), które spowoduje uciążliwe dla mieszkańców miasta zmiany:

  • stworzy przeszkodę dla swobodnego poruszania się pieszych po bulwarach nad Sanem,
  • spowoduje zwiększenie ruchu samochodowego, zwłaszcza samochodów ciężarowych, które do tej pory nie mogły poruszać się po ulicy sąsiadującej bezpośrednio z bulwarami nad Sanem,
  • zmniejszy bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, zwłaszcza dzieci korzystających z bulwarów nad Sanem.
  • utrudni przemieszczanie się, szczególnie osobom takim jak osoby z niepełnosprawnościami czy rodzice z małymi dziećmi
  • Obniżenie jezdni ul. 22 Stycznia pociągnie za sobą jeszcze dalsze bardzo niekorzystne konsekwencje:
  • wymusi obniżenie jezdni ul. Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II i instalację barierek na odcinku między mostem kolejowym a Mostem im. Orląt Przemyskich, a w przyszłości, podczas wykonania podkopu również pod mostem Orląt stworzy ciąg barierek od ulicy Barskiej aż do placu zabaw na Czuwaju;
  • spowoduje odcięcie swobodnego dostępu do bulwarów na Sanem oraz znajdujących się przy nich licznych obiektów ważnych dla mieszkańców, takich jak: klasztor PP Benedyktynek i kościół parafialny św. Trójcy, place zabaw przy ul. 22 Stycznia i ul. Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II (osiedle Kmiecie), obiekty sportowe zlokalizowane przy KS „Czuwaj”, Przedszkole nr 7, Przedszkole nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi;
  • zwiększy ruch samochodowy (ilość samochodów, ich tonaż i prędkość) na całej długości bulwarów nad Sanem”.

– Nie chcemy by bulwary nad Sanem, dzisiaj tak licznie odwiedzane przez wszystkich mieszkańców Przemyśla, a szczególnie przez rodziny z małymi dziećmi, utraciły swój charakter. To miejsce jest nie tylko piękne, ale też niezbędne do życia w naszym mieście. Planowane zmiany nie będą służyć mieszkańcom, nie mają też żadnego logicznego i finansowego uzasadnienia.
Jako mieszkanki i mieszkańcy Przemyśla chcemy decydować o kształcie i funkcji tego ważnego dla nas miejsca

– tłumaczą organizatorzy.

Jak poprzeć inicjatywę?

Petycję z jaką występuje Towarzystwo Ulepszania Miasta można podpisać wpisując w wyszukiwarkę Facebooka lub stronę petycjeonline.com hasło: NIE dla podkopu pod mostem kolejowym.

Autor: M R
/ Życie Podkarpackie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEKOLOGIA. Dokładne wygrabianie liści niszczy bioróżnorodność
Następny artykułW ostatniej akcji meczu Karol Gardzielewicz strzela gola i ratuje punkt Warcie Gorzów