„My, mieszkanki i mieszkańcy Przemyśla, domagamy się zaprzestania działań, prowadzących do zniszczenia deptaku nad Sanem na Zasaniu w Przemyślu”. To właśnie to hasło przyświecało zgromadzonym dziś o g. 11 na Placu Konstytucji 3 Maja członkom Towarzystwa Ulepszania Miasta.
Protestujący zgodnie opowiadali się przeciw:
- wykonaniu podkopu pod mostem kolejowym w ciągu ulicy 22 Stycznia;
- wykonaniu podkopu pod mostem im. Orląt Przemyskich w ciągu ulicy Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II;
- zwiększeniu ruchu samochodowego przy bulwarach nad Sanem;
- zniszczeniu obecnego stanu zieleni przy bulwarach nad Sanem;
- zwężeniu chodnika i połączeniu go ze ścieżką rowerową.
Domagali się natomiast poważnych konsultacji społecznych w sprawie planowanego remontu ul. 22 Stycznia i ul. Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II oraz wzięcia pod uwagę głosu mieszkańców Przemyśla w tej sprawie.
Banery z hasłami: „Miasto jest nasze”, „Wierzę w życie pozasamochodowe”, czy „Ulicy pogłębienie deptaka zniszczenie” to tylko przykłady rzucających się w oczy sloganów.
Jak członkowie Towarzystwa Ulepszania Miasta uzasadniają swoje postulaty?
„W chwili obecnej prowadzona jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA inwestycja pod nazwą „Przebudowa Mostu w Przemyślu linii Kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka” (w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap II”). W ramach przebudowy mostu kolejowego zostało zaplanowane obniżenie przebiegającej pod nim jezdni ul. 22 Stycznia o 80 cm względem chodnika (wykonanie podkopu, zainstalowanie barierek oddzielających jezdnię od chodnika), które spowoduje uciążliwe dla mieszkańców miasta zmiany:
- stworzy przeszkodę dla swobodnego poruszania się pieszych po bulwarach nad Sanem,
- spowoduje zwiększenie ruchu samochodowego, zwłaszcza samochodów ciężarowych, które do tej pory nie mogły poruszać się po ulicy sąsiadującej bezpośrednio z bulwarami nad Sanem,
- zmniejszy bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, zwłaszcza dzieci korzystających z bulwarów nad Sanem.
- utrudni przemieszczanie się, szczególnie osobom takim jak osoby z niepełnosprawnościami czy rodzice z małymi dziećmi
- Obniżenie jezdni ul. 22 Stycznia pociągnie za sobą jeszcze dalsze bardzo niekorzystne konsekwencje:
- wymusi obniżenie jezdni ul. Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II i instalację barierek na odcinku między mostem kolejowym a Mostem im. Orląt Przemyskich, a w przyszłości, podczas wykonania podkopu również pod mostem Orląt stworzy ciąg barierek od ulicy Barskiej aż do placu zabaw na Czuwaju;
- spowoduje odcięcie swobodnego dostępu do bulwarów na Sanem oraz znajdujących się przy nich licznych obiektów ważnych dla mieszkańców, takich jak: klasztor PP Benedyktynek i kościół parafialny św. Trójcy, place zabaw przy ul. 22 Stycznia i ul. Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II (osiedle Kmiecie), obiekty sportowe zlokalizowane przy KS „Czuwaj”, Przedszkole nr 7, Przedszkole nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi;
- zwiększy ruch samochodowy (ilość samochodów, ich tonaż i prędkość) na całej długości bulwarów nad Sanem”.
– Nie chcemy by bulwary nad Sanem, dzisiaj tak licznie odwiedzane przez wszystkich mieszkańców Przemyśla, a szczególnie przez rodziny z małymi dziećmi, utraciły swój charakter. To miejsce jest nie tylko piękne, ale też niezbędne do życia w naszym mieście. Planowane zmiany nie będą służyć mieszkańcom, nie mają też żadnego logicznego i finansowego uzasadnienia.
Jako mieszkanki i mieszkańcy Przemyśla chcemy decydować o kształcie i funkcji tego ważnego dla nas miejsca
– tłumaczą organizatorzy.
Jak poprzeć inicjatywę?
Petycję z jaką występuje Towarzystwo Ulepszania Miasta można podpisać wpisując w wyszukiwarkę Facebooka lub stronę petycjeonline.com hasło: NIE dla podkopu pod mostem kolejowym.
Autor: M R
/ Życie Podkarpackie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS