A A+ A++

Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS zmienionych zostało 31 wniosków. W niektórych przypadkach kilka równych dokumentów dostępnych dotychczas na PUE ZUS zastąpiono jednym wspólnym formularzem.  Dzięki wprowadzonym zmianom  wypełnianie wniosków od 14 listopada jest już łatwiejsze.

Wprowadzone zmiany dotyczą druków z obszaru emerytur i rent, zasiłków oraz ubezpieczeń i składek.  Nowe formularze są  krótsze i bardziej zrozumiałe. Dlatego łatwiej z nich korzystać. Nowe wnioski są dostępne  w formacie HTML i mają uproszczoną formę. Zmieniły się też ich symbole, a w niektórych przypadkach również nazwy.

– Korzystanie ze wszystkich dostępnych usług na naszej platformie jest bardzo proste. Świadczy o tym fakt, że mamy już zarejestrowanych prawie 6 mln użytkowników. Aby wysłać do ZUS elektroniczny wniosek, wystarczy zalogować się do swojego profilu na portalu PUE ZUS. Dokument trzeba podpisać. Jest do tego potrzebny podpis elektroniczny. Ale są też takie druki, które można podpisać profilem PUE. Wówczas nie trzeba mieć dodatkowego podpisu elektronicznego – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Do końca roku wszystkie wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe w aplikacji ePłatnik  będą dostępne na PUE ZUS w formacie HTML.

Katarzyna Krupicka 

regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPogrzeb kard. Henryka Gulbinowicza. Gdzie zostanie pochowany?
Następny artykułNatychmiastowe zamknięcie apteki. Polskie apteki apelują o zmiany