Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS zmienionych zostało 31 wniosków. W niektórych przypadkach kilka równych dokumentów dostępnych dotychczas na PUE ZUS zastąpiono jednym wspólnym formularzem. Dzięki wprowadzonym zmianom wypełnianie wniosków od 14 listopada jest już łatwiejsze.
Wprowadzone zmiany dotyczą druków z obszaru emerytur i rent, zasiłków oraz ubezpieczeń i składek. Nowe formularze są krótsze i bardziej zrozumiałe. Dlatego łatwiej z nich korzystać. Nowe wnioski są dostępne w formacie HTML i mają uproszczoną formę. Zmieniły się też ich symbole, a w niektórych przypadkach również nazwy.
– Korzystanie ze wszystkich dostępnych usług na naszej platformie jest bardzo proste. Świadczy o tym fakt, że mamy już zarejestrowanych prawie 6 mln użytkowników. Aby wysłać do ZUS elektroniczny wniosek, wystarczy zalogować się do swojego profilu na portalu PUE ZUS. Dokument trzeba podpisać. Jest do tego potrzebny podpis elektroniczny. Ale są też takie druki, które można podpisać profilem PUE. Wówczas nie trzeba mieć dodatkowego podpisu elektronicznego – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Do końca roku wszystkie wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe w aplikacji ePłatnik będą dostępne na PUE ZUS w formacie HTML.
Katarzyna Krupicka
regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS