A A+ A++

Za dwa lata mają zacząć się prace budowlane na trasie Elbląg-Jegłownik. Drogowcy chcą “wyprostować” drogę, aby nie dochodziło już tam do wypadków.

Umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla inwestycji na odcinku Fiszewo – Jegłownik i Jegłownik – Elbląg oraz na wykonanie STEŚ-R wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Jegłownika podpisano już w lutym 2022 r. 

W październiku 2023 roku wykonawca przekazał do oceny ZOPI dokumentację STEŚ-R etap I dla obwodnicy Jegłownika, natomiast w III/IV kwartale br. planujemy złożenie wniosku o wydanie DŚU. Zakończenie prac nad STEŚ-R etap II dla obwodnicy Jegłownika planowane jest w IV kwartale 2025 r. 

Zakończenie prac nad dokumentacją projektową dla rozbudowy DK22 planowane jest w II kwartale 2025 r. 

Droga na odcinkach Fiszewo – Jegłownik i Jegłownik – Elbląg na przeważającej długości będzie biegała w sąsiedztwie korpusu istniejącej DK22, który pełni również funkcję wału przeciwpowodziowego. Przebieg obwodnicy Jegłownika zostanie ustalony na podstawie dokumentacji STEŚ-R. Wszystkie warianty obwodnicy zlokalizowane są po południowej stronie miejscowości. 

Planowany termin realizacji rozbudowy odcinków Fiszewo – Jegłownik i Jegłownik – Elbląg to lata 2026-2029, natomiast realizacja obwodnicy Jegłownika, w systemie projektuj i buduj, przewidziana jest na lata 2027-2030. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKultura, sztuka, sport, zdrowie i ekologia. Otwarcie pracowni Fundacji Marwari w Tychach
Następny artykułUrzędnicy vs wolontariusze schroniska „na Paluchu”. Ujawniamy kulisy konfliktu