Żabka idzie na całość. W aplikacji “Żappka” pokazała się nietypowa oferta piwna. Po opłaceniu danej kwoty (a ceny są atrakcyjne) możemy odebrać 10 małych puszek z piwem. W sieci zawrzało.
Nadużywanie alkoholu niesie ze sobą poważne problemy nie tylko zdrowotne, ale i społeczne. Z jednej strony najnowsza promocja Żabki budzi oburzenie internautów, bo ma zachęcać do spożycia piwa. Z drugiej strony przyzwyczailiśmy do regularnych akcji “Kup 24 piwa, zapłać za 12” w największych sieciach handlowych, szczególnie przed dłuższymi weekendami.
Popularna Żabka wpadła na pomysł piwnej promocji – można kupić 10 piw za 19,90 lub 29,90 lub 39,90 złotych. Choć pojawia się zapis, że “możesz odebrać tylko jeden raz dziennie max. 4 produkty”.
Jak czytamy w aplikacji, “oferta ta jest jednorazowa – po zakończonym okresie rozliczeniowym nie odnowi się automatycznie!“. “W ramach Akcji każdy Uczestnik może dokonać zakupu Pakietów […], po jednym Pakiecie każdego rodzaju w jednym czasie i do wyczerpania puli Pakietów, niezależnie od posiadanych kont w Programie” – czytamy z kolei w regulaminie promocji.
Następne będą małpki?
W sieci pojawiły się ostre komentarze i wątpliwości, czy takie promocje nie zachęcają do spożywania alkoholu. Jeden z aktywniejszych lekarzy w mediach społeczniościowych – Jakub Kosikowski, rzecznik prasowy Naczelnej Izby Lekarskiej, napisał “@ZabkaPolska czy wam aby sufit na głowę nie spadł? Piwo w subskrypcji? Następne będą małpki?”.
Nie wierzyłem, musiałem sprawdzić@ZabkaPolska czy wam aby sufit na głowę nie spadł?
Piwo w subskrypcji? Następne będą małpki?
A może chcecie nawiązać współpracę, proponuję jako kolejne produkty marihuanę, oksykodon i fentanyl, a co 🙂 pic.twitter.com/oX0xkdy4Dr
— Jakub Kosikowski (@kosik_md) June 20, 2024
“Kosmos, zaraz wrzucą może jeszcze jednorazowe papierosy do odbioru” – zastanawiał się w komentarzach Arkadiusz Pączka, wiceprzewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.
Stanowisko sieci Żabka
Oferta „10 piw od 19.99 zł” jest częścią mechanizmu sprzedaży produktów w formie wielosztukowej, od lat funkcjonującej w sklepach Żabka. Obecna akcja nie ma formy subskrypcji, jest elementem sekcji w aplikacji „Kup i odbierz” i jest ofertą czasową trwającą do 30.06.2024 r. Oferta jest zgodna z obowiązującym prawem i jest skierowana wyłącznie do pełnoletnich użytkowników aplikacji Żappka. W przeciwieństwie do innych, podobnych ofert na rynku, dziennie klienci mogą odebrać maksimum 4 produkty.
Alkoholowe reklamy i promocje źródłem kłopotów
“Zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona” [pod pewnymi wyjątkami – red.] – to art. 13 ust. 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. I tak reklamować piwo można, choć za reklamę cięższych alkoholi grożą solidne kary.
Na początku roku głośno było o wódce sprzedawanej w Biedronce, Lidlu oraz Kauflandzie – butelka kosztowała ledwo 10 złotych. Sprawą zainteresował się UOKiK i prokuratura. Warto przypomnieć, że w przypadku wódki 80 proc. ceny stanowią podatki. Zaś Mazowiecki Związek Stowarzyszeń Abstynenckich chce, by butelka wódki kosztowała przynajmniej 50 złotych.
Przypomnijmy, że poniedziałek, 17 czerwca br., w Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Śródmieścia ruszył proces w sprawie nielegalnego reklamowania alkoholi przez byłego posła Janusza Palikota, celebrytę Kubę Wojewódzkiego i ich wspólnika Tomasza Czechowskiego. Wcześniej wyrokiem nakazowym zostali uznani za winnych w tej sprawie i otrzymali karę grzywny.
Oprac. JM
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS