W kwietniu br. Jan Śpiewak poinformował, że złoży zawiadomienie do prokuratury w sprawie współpracy Kanału Sportowego z marką Tyskie. Prokuratura jednak nie podejmie się rozpoczęcia sprawy, a Jan Śpiewak chce zwrócić się do Ministerstwa Sprawiedliwości.
Wraz z końcem kwietnia, znany m.in. z walki z promowaniem alkoholu w sieci, aktywista Jan Śpiewak, poinformował na swoim profilu na Twitterze, że złoży zawiadomienie do prokuratury w związku z informacją, którą zamieszczono w mediach społecznościowych Kanału Sportowego. Chodziło o podjęcie współpracy z marką Tyskie.
Śpiewak wielokrotnie zwracał uwagę na to, jak wiele marek łamie przepis tzw. ustawy antyalkoholowej. Chodzi na przykład o emitowanie reklam alkoholu przed godz. 22 czy konieczności umieszczania adnotacji o jego szkodliwym wpływie na zdrowie.
Dzisiaj złożę zawiadomienie do prokuraury na @Sportowy_Kanal. Trzeba tę internetową melinę od reklamy hazardu i nielegalnej reklamy alko wreszcie zamknąć. Zbijają fortunę na krzywdzie ludzi. Obrzydliwe. https://t.co/ks0Om3OjQg
— Jan Śpiewak (@JanSpiewak) April 26, 2023
Zawiadomienie zostało złożone, jednak Prokuratura Rejonowa Warszawa-Śródmieście nie zamierza podjąć działań w tej sprawie.
– Przedmiotowe postępowanie Prokuratury Rejonowej Warszawa-Śródmieście w Warszawie zostało zakończone w dniu 16 maja 2023 roku wydaniem decyzji o odmowie wszczęcia dochodzenia na podstawie art. 17 par. 1 pkt 2 Kodeksu postępowania karnego. Podstawą do wydania takiej decyzji było ustalenie, że zachowanie osób wskazanych w zawiadomieniu o podejrzeniu popełniania przestępstwa nie wypełnia znamion czynu zabronionego. Postanowienie o odmowie wszczęcia dochodzenia jest prawomocne – powiedział prok. Szymon Banna, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
Z uwagi na to, że Jan Śpiewak nie jest żadną ze stron w postępowaniu, nie może złożyć zażalenia. Oczywiście nie oznacza to, że sprawa zostanie „zamieciona pod dywan”. Aktywista zapowiada kolejne kroki, m.in. zwrócenie się do Ministerstwa Sprawiedliwości.
Kanał Sportowy z kolei nie podejmuje się komentowania zaistniałej sytuacji.
1 lipca zamknięte zostaną wszystkie warszawskie sklepy z piwem firmowanym przez Janusza Palikota. To efekt sprzeciwów pracowników, którzy złożyli skargę do inspekcji pracy.
W listopadzie 2022 roku, UOKiK poinformował, że otrzymuje liczne sygnały o reklamach alkoholi, które mogą być sprzeczne z ustawą z 26 października 1982 r. Sprawy te miały trafić do Prokuratury Krajowej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS