24.07.2020r. 09:58
Celem projektu jest opracowanie dwupaliwowego zasilania silnika o zapłonie samoczynnym z układem typu Common Rail, a także sprawdzenie efektywności jego działania w warunkach rzeczywistych, na wybranym pojeździe/maszynie rolniczej. Silnik będzie zasilany olejem napędowym i biogazem. Projekt ma trwać trzy lata, a jego zakończenie przewidziane jest na koniec lipca 2023 r. Całkowity koszt realizacji rzedsięwzięcia wynosi 981,050 tys. zł.
– Ostatnie lata pokazują, jak silną presję na motoryzację wywiera ekologia. Wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii stało się czymś niezwykle cennym i pożądanym. Biogaz – pozyskiwany w procesie beztlenowej fermentacji biomasy, cieszy się coraz silniejszym wsparciem Unii Europejskiej w związku z prowadzoną strategią przeciwdziałania zmian klimatycznych i zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery – mówi dr hab. inż. Witold Luty, dyrektor Łukasiewicz – PIMOT.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS