Czy warto zamówić kopię znanego obrazu.
Nie chcesz zamawiać kota w worku?
Wiesz dokładnie z jakim obrazem chcesz obcować na co dzień, ale niestety kosztuje miliony dolarów i dostępny jest wyłącznie w muzeum?
Czy może jesteś miłośnikiem / miłośniczką sztuki, ale nie koniecznie tej współczesnej? A może obrazy to dla Ciebie artefakt – przywołanie dobrych wspomnień, czasu, który chcesz zachować blisko siebie, aby w mgnieniu oka móc wracać to tych chwil?
Czy też po prostu kochasz sztukę dawnych Mistrzów?
Z całą pewnością kopia znanego obrazu to doskonały wybór, aby cieszyć się pełnowartościowym dziełem sztuki, dokładnie takim, jakiego chcesz, o jakim marzysz. Dlaczego? Oto kilka powodów.
Kunsztowne – czyli wymagające dużych umiejętności artystycznych i technicznych potrzebnych do jego wykonania.
Czy dzieło jest kunsztowne czy nie, najczęściej widać gołym okiem. Znane obrazy mamy po prostu już zapisane w pamięci i mózg natychmiast widzi, czy wszystko się zgadza, czy to obraz zaledwie podobny.
Kopia znanego obrazu ma to do siebie, że po prostu musi być powtórzeniem oryginału, aby oddziaływać z taką samą siłą jak jego pierwowzór. To wymaga dużej specjalistycznej konserwatorskiej wiedzy i umiejętności malarskich. Aby dobrze powtórzyć oryginał, trzeba umieć odczytać i rozpoznać technikę wykonania poszczególnych warstw i umieć ją z równą maestrią powtórzyć. Nie chodzi bowiem o to, aby obraz był podobny do oryginału. Kopia znanego obrazu jest jest jego autentycznym powtórzeniem – procesu powstawania i jego historii. Kunsztowna kopia znanego obrazu to także w sensie dosłownym techniki olśniewające – jak na przykład złocenia na ikonach, grawerunki.
Kopia znanego obrazu to malarstwo mistrzów najwyższej próby.
Aby umieć wczuć się w mnicha Rublowa, Van Gogha, czy Vermeera trzeba ogromnych umiejętności i warsztatu malarskiego. Nie wspominając już nawet o Madonnach, które łączą techniki malarskie, pozłotnicze i rzemieślnicze. Każde z tych dzieł malowane i skonstruowane jest w zupełnie inny sposób, innymi materiałami, farbami i sposobem malowania. Nie trudno wyobrazić sobie, że aby podejmować takie wyzwania konieczne jest wieloletnie doświadczenie dokładnie w tej dziedzinie. Umiejętność malowania własnych obrazów to zupełnie coś innego, niż umiejętność malowania kopii – tu powstawanie dzieła rządzi się własnymi prawami, rytmem i wymaga umiejętności malowania na poziomie Mistrzów, których się kopiuje. Jak poznać, czy malarz jest dobrym kopistą, czy nie?
Dobry kopista legitymuje się swoim wykształceniem, dorobkiem i portfolio dotychczasowych realizacji. Po portfolio natychmiast można rozpoznać, czy ma się do czynienia z profesjonalistą, czy hobbystą.
W Polsce wiodącym, profesjonalnym i specjalistycznym studiem zajmującym się kopiami znanych obrazów jest Pracownia Temper w Krakowie, gdzie można zamówić dowolny obraz lub obejrzeć w portfolio najpiękniejsze kopie znanych obrazów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS