FIA przetarg ogłosiła w lipcu, a termin składania ofert mija w najbliższy piątek. Zwycięzca ma być wyłoniony w drugiej połowie października.
Potencjalny dostawca zgłaszając się do przetargu musi zaprezentować po dwie mieszanki szutrowe i asfaltowe, oponę na śnieg z kolcami oraz zimową oponę na asfalt w opcji z i bez kolców.
Oferenci muszą wykazać, że ich produkty cechuje najwyższa odporność na przebicia, mogąc jednocześnie zapewnić możliwość wyboru różnych strategii związanych z ogumieniem – zawarto w ogłoszeniu.
Obecnie dostawcą opon do wszystkich głównych kategorii (samochody Rally1, WRC 2, WRC 3, Junior WRC) jest Pirelli. Umowa włoskiego producenta zaczęłą obowiązywać od sezonu 2020 i wygaśnie na koniec 2024 roku. Włosi są zainteresowani kontynuacją rajdowej współpracy i przystąpili do konkursu.
Według informacji Motorsport.com do przetargu na dostawę ogumienia w latach 2025-2027 dołączył Michelin. Francuska marka była partnerem WRC w latach 2011-2020. Jej przedstawiciel obecny był w miniony weekend na Rajdzie Akropolu.
Swoją ofertę prawdopodobnie zamierza złożyć również indyjski producent – MRF, który coraz mocniej zaznacza swoją pozycję na rynku, przede wszystkim w FIA ERC. W europejskim czempionacie konkurują ze sobą: Pirelli, Michelin, MRF oraz Hankook. Ta ostatnia marka ma wyłączność na dostawę ogumienia do ERC Junior.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS