2021-07-13 11:20
publikacja
2021-07-13 11:20
Prodromus, producent robotów rehabilitacyjnych, planuje rozpocząć sprzedaż w USA w 2022 roku, ale liczy, że do pierwszej transakcji na tamtejszym rynku może dojść jeszcze w tym roku – poinformował we wtorek prezes Bartłomiej Wielogórski. Spółka jest w trakcie oferty publicznej akcji, z której może pozyskać do 4 mln zł.
Prodromus jest producentem urządzeń rehabilitacyjnych z systemem biofeedbacku w czasie rzeczywistym. Spółka pracuje także nad dodaniem do robotów gier czy wizualizacji VR w celu uatrakcyjnienia terapii. Aktualnie w ofercie spółki znajduje się Prodrobot dla dzieci, ale spółka ma w planie wprowadzenie na rynek również urządzenia dla dorosłych o nazwie Magna.
“2021 rok, a zwłaszcza 2022 rok będą dla nas przełomowym okresem w związku z premierą Magny i planami wejścia na rynek Stanów Zjednoczonych. Potencjał tamtejszego rynku napawa nas dużym optymizmem i liczymy na zainteresowanie ze strony nabywców w USA zarówno małym robotem Prodrobotem, jak i Magną” – powiedział podczas konferencji Tomasz Chwiałkowski, dyrektor ds. finansowych
“Celem strategicznym dla nas jest wzrost wartości spółki, który chcemy osiągnąć poprzez ekspansję na nowe rynki, wzrost obecności na dotychczasowych rynkach i poszerzenie portfolio produktowego” – dodał.
Prodromus współpracuje obecnie z dystrybutorami w 29 krajach na całym świecie, a na rynku polskim prowadzi także sprzedaż bezpośrednią. Jak dotąd, w Europie i Azji działa prawie 40 Prodrobotów. Spółka jest obecnie na początkowym etapie procedury rejestracyjnej w amerykańskiej FDA.
“W naszej klasie produktów są już produkty na rynku USA, więc będzie to procedura uproszczona. Ze względu na to, że wymagania techniczne i dokumentacyjne są bardzo podobne do tych w Europie to nie mamy obaw, że ta certyfikacja zakończy się powodzeniem” – powiedział prezes Bartłomiej Wielogórski.
“2022 rok to taki bezpieczny termin, który możemy zadeklarować, że rozpoczniemy sprzedaż w USA. Z małym robotem jednak po cichu liczymy, że już w tym roku zaliczymy pierwszą sprzedaż” – dodał.
Spółka jest w trakcie publicznej emisji do 444.444 akcji serii C. Cena emisyjna wynosi 9 zł, co daje wartość emisji do ok. 4 mln zł. Zapisy rozpoczęły się 8 lipca i potrwają do 31 sierpnia. Celem jest wprowadzenie akcji spółki na rynek NewConnect, a debiut planowany jest na na przełom 2021 i 2022 roku.
W 2020 roku Prodromus odnotował 1,2 mln zł przychodów i ok. 270 tys. zł straty EBITDA. Spółka informowała wcześniej, że celem na najbliższe 5 lat jest sprzedaż kilkudziesięciu robotów rocznie. (PAP Biznes)
sar/ ana/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS