2021-01-04 12:00, akt.2021-01-04 13:16
publikacja
2021-01-04 12:00
aktualizacja
2021-01-04 13:16
Problemy z logowaniem, spowolnione działanie systemu, a nawet niesłusznie ścięte oprocentowanie lokaty – między innymi takie problemy zgłaszają redakcji Bankier.pl klienci Idea Banku po przejęciu przez Bank Pekao.
Przypomnijmy: z dniem 3 stycznia 2021 r. Idea Bank został przejęty przez Bank Pekao. Decyzję ogłoszono 31 grudnia, zaledwie na kilka dni wcześniej, co kazało spodziewać się problemów technicznych w pierwszych dniach nowej rzeczywistości. Bankowy Fundusz Gwarancyjny zapewnia, że dla klientów Idea Banku niewiele się zmienia. Co dokładnie powinni wiedzieć klienci Idea Banku – wyjaśnia Wojciech Boczoń.
Problemy z logowaniem do Idea Banku
Do redakcji Bankier.pl w poniedziałek od rana spływają zgłoszenia od klientów Idea Banku skarżących się na utrudnienia w dostępie do systemu bankowości internetowej. “Od około trzech godzin próbuję się bezskutecznie zalogować na swoim koncie. Wcześniej udało mi się dokonać tego raz (chciałam zerwać posiadane w Idea Banku lokaty), ale po kliknięciu na szczegóły depozytu (znajduje się tam m. in. opcja zerwania lokaty) system automatycznie wylogowywuje nas z bankowości internetowej” – pisze jedna z naszych czytelniczek na [email protected]. “Czym są podyktowane problemy z zalogowaniem się na swoje konto w Idea Banku” – pyta.
Istotnie – próby skorzystania z systemu bankowości elektronicznej Idea Banku mogą dziś przebiegać z utrudnieniami. Czas logowania do systemu jest wydłużony, podczas poruszania się po nim pojawiają się błędy. Występowanie problemów technicznych potwierdzają też pracownicy infolinii – czas oczekiwania na połączenie jest dziś zresztą wydłużony.
“Szanowni Państwo, informujemy, że w chwili obecnej mogą nastąpić opóźnienia w logowaniu do Bankowości Internetowej. Aplikacja Mobilna działa prawidłowo. Trwają prace naprawcze. O ich postępach będziemy informowali w kolejnych komunikatach. Za niedogodności przepraszamy” – czytamy w informacji zamieszczonej na stronie logowania do Idea Banku nadal po godzinie 13:00.
Tuż przed godziną 13:00 do redakcji przesłano oświadczenie Banku Pekao ws. awarii. “Informujemy, że aplikacja mobilna Idea Banku działa poprawnie. Bankowość Idea Cloud jest także dostępna dla klientów – w przypadku wystąpienia ewentualnych problemów, prosimy o odświeżenie strony oraz ponowną próbę logowania. W tym momencie prowadzone są prace, mające na celu pełne udostępnienie systemu. O ich postępach będziemy informować na bieżąco. Za niedogodności przepraszamy” – czytamy w komunikacie.
Redakcja otrzymała też informacje o jeszcze bardziej zaskakujących przypadkach powitania klientów Idea Banku w Banku Pekao. Jedna z czytelniczek zgłasza, że mimo zapewnień o otrzymaniu warunków lokat posiadanych w przejętym banku, oprocentowanie na jej lokatach zostało automatycznie ścięte do 0,10 proc. Konsultant infolinii zalecił ponowne sprawdzenie rachunku w terminie późniejszym – z racji odnotowywanych problemów technicznych.
4 stycznia 2021 r. oddziały Idea Banku są otwarte od godziny 13:00.
MW
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS