A A+ A++

Chodzi przede wszystkim o budowę estakady, która z alei Roździeńskiego poprowadzi kierowców w stronę Tychów. Ma ona powstać po lewej stronie jezdni w kierunku wschodnim. Urząd miasta szacuje koszt budowy na blisko 95 mln zł i liczy na unijną dotację.

– W kasie miasta pieniędzy na takie prace dziś nie ma – przyznał prezydent Marcin Krupa podczas wideospotkania z mieszkańcami.

W ciągu godziny padło ponad 140 pytań i uwag dotyczących planowanej inwestycji. Prezydent Krupa zdążył odpowiedzieć tylko na ich część.

Przebudowa al. Roździeńskiego w Katowicach za 95 mln zł

Wyjaśniał, że inwestycja za 95 mln zł pomoże upłynnić ruch w tym miejscu i poprawi bezpieczeństwo. Jak bowiem twierdzą urzędnicy, jest tu ok. 40 wypadków i kolizji rocznie. Prezydent wyjaśniał, że odcinek DTŚ między wylotem z tunelu a węzłem Bagienna (ma nieco ponad dziesięć lat) był projektowany na 30 tys. pojazdów dziennie, a obecnie jest ich nawet trzy razy więcej.

Tym samym w Katowicach sprawdziło się prawo Lewisa Mogridge’a: im więcej dróg, tym więcej samochodów.

Marcin Krupa zapewniał też mieszkańców, że konieczne w związku z planowanymi pracami wycinki drzew mają być ograniczone do minimum. Wyjaśniał, że choć zniknie 60 miejsc parkingowych przy “gwiazdach”, to w zamian wytyczonych zostanie 70 nowych. Znajdą się w różnych miejscach osiedla, część w jego głębi.

– Niech wszystkie centra przesiadkowe doprowadzone zostaną do zapełnienia. Dopiero wtedy będziemy mogli fachowo ocenić, jakie jest natężenie ruchu na al. Roździeńskiego. Bez tego nie zgadzamy się na podjęcie jakiejkolwiek decyzji o przebudowie alei Roździeńskiego – skomentował ktoś te zamiary na czacie.

Mieszkańcy Katowic: Nie zgadzamy się

Podobnych uwag było więcej: Dlaczego miasto troszczy się o tranzyt kosztem jego mieszkańców? Czy miasto pokryje koszty wymiany okien w Gwiazdach? Czy korki rzeczywiście będą dzięki przebudowie mniejsze? A może trasa będzie się korkować o sto metrów bliżej? No i jak ludzie mają się przesiadać do komunikacji publicznej, skoro miasto im stale poszerza drogi? Ile jeszcze Pan chce wepchnąć tutaj aut? Czy naprawdę największym problemem mieszkańców Katowic jest zapewnienie łatwego dojazdu dla mieszkańców Tychów, Kobióra, Bielska-Białej? Dlaczego na osiedle Gwiazdy nie jeździ żaden autobus?

– Nie zgadzamy się na podjęcie jakiejkolwiek decyzji o przebudowie. Chcemy referendum – również taką wypowiedź wyświetlił moderator czatu.

Prezydent Marcin Krupa starał się tonować emocje, ale nie był w stanie odpowiedzieć na wszystkie uwagi. – To, co przedstawiłem, to jest najmniej inwazyjna możliwość przebudowy tego miejsca. Trzeba wierzyć ekspertom, że to jest rozwiązanie optymalne – dodał.

Zachęcił też mieszkańców do zadawania pytań drogą mailową. Obiecał, że odpowiedzi zostaną opublikowane.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKredyt we frankach. “Banki nie spieszą się z ugodami”
Następny artykułMPGK będzie odbierać telewizory, lodówki czy piecyki gazowe bezpośrednio z nieruchomości