A A+ A++
Jedną z obietnic wyborczych prezydenta Marcina Krupy jest wymiana nawierzchni dróg rowerowych z kostki brukowej na asfalt. Tymczasem, kiedy Rada Dzielnicy Śródmieście poprosiła o to w przypadku dwóch z dróg w centrum, prezydent odmówił.

Podczas niedawnej konferencji prasowej, na której prezydent Katowic mówił o swoich planach i obietnicach wyborczych dotyczących m.in. transportu, padła zapowiedź wymiany nawierzchni dróg rowerowych. Jeszcze do niedawna Katowice większość dróg rowerowych budowały z kostki brukowej. Urzędnicy tłumaczyli się oczekiwaniami gestorów sieci podziemnych, którzy negatywnie opiniowali nawierzchnie asfaltowe, jako nierozbieralne. Chodziło o to, że łatwiej, szybciej i taniej jest, w przypadku jakiejś awarii, zdjąć kostkę niż asfalt. Władze Katowic przez lata były głuche na postulaty rowerzystów, którzy apelowali o rezygnację z kostki, po której jazda jest niewygodna. Taka nawierzchnia szybciej ulega też deformacji, a po awarii jakiejś sieci podziemnej i ponownym ułożeniu, nigdy nie jest już tak równa, jak na początku. Inne miasta już dawno przestały się przejmować gestorami sieci, ale Katowice twardo odmawiały używania asfaltu tam, gdzie pod ziemią było jakieś uzbrojenie.

Dopiero niedawno prezydent zdecydował, że kostka będzie stosowana tylko w wyjątkowych sytuacjach, a podstawową nawierzchnią DDR będzie asfalt.

Teraz chce iść dalej i wymieniać nawierzchnię na już istniejących drogach. – Skomplikowalność sieci podziemnych wymagała zastosowania wymienialnej nawierzchni, którą można zdemontować. Było to związane z oszczędnościami finansowymi. Dzisiaj możemy podejść nieco szerzej do tego tematu i, zgodnie z oczekiwaniami rowerzystów, wymienić kostkę na nawierzchnię nierozbieralną. A jeśli będzie potrzeba jakichkolwiek prac podziemnych, zobligowaliśmy się, że będziemy na koszt miasta taką nawierzchnię wymieniali – powiedział kilka dni temu Marcin Krupa.

Być może prezydent decyzję o wymienia nawierzchni dróg rowerowych podjął w ostatniej chwili, bo kiedy Rada Dzielnicy Śródmieście złożyła wniosek budżetowy o przebudowę wykonanej z kostki drogi rowerowej na ul. Wita Stwosza i ul. Kochanowskiego (wraz z przebudową chodnika), prezydent odmówił. W połowie stycznia z urzędu miasta wyszła odpowiedź na wnioski budżetowe rady, podpisana przez wiceprezydenta Bogumiła Sobulę. Napisał on m.in., że „stan techniczny przedmiotowej nawierzchni jest w opinii tut. Urzędu dobry. Realizacja zadania nie jest zatem obecnie zasadna.”

Zresztą, władze Katowic odrzuciły wszystkie wnioski radnych dzielnicowych, związane z infrastrukturą rowerową. Na propozycję przedłużenia drogi rowerowej na ul. Jagiellońskiej w kierunku ul. Francuskiej, Sobula odpisał, że „wskazany rejon objęty jest obszarem strefy Tempo 30, w związku z czym realizacja zadania nie jest zasadna.

Z kolei na wymianę nawierzchni drogi rowerowej i chodnika pomiędzy ul. Uniwersytecką a al. Korfantego nie ma w tym roku pieniędzy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułII Miejski Zimowy Rajd Nordic Walking w pigułce
Następny artykułIga Świątek wciąż na czele rankingu WTA. Fręch wyprzedziła Linette