Zrealizowane w ostatnim czasie Polskie Badania Czytelnictwa pokazują, że w czasie pandemii nastąpił wzrost czytelnictwa prasy wśród przedsiębiorców z 54 do 65%. Wniosek z tego, że informacja prasowa cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Czytelnicy mają w czym wybierać – w ofercie RUCH-u jest już około 2,5 tysiąca pozycji wydawniczych, co pokazuje, że prawie każda branża działająca na rynku ma swoje odzwierciedlenie
w prasie drukowanej. Ale prasa oferowana w ramach prenumeraty RUCH, to nie tylko publikacje branżowe. To także – a może przede wszystkim – dostęp do dzienników opiniotwórczych, prasy ekonomicznej, publicystyki oraz rzetelnej informacji prasowej, która w czasie powszechnej niepewności na rynku zyskuje na wartości. Właśnie ten trend znajduje odzwierciedlenie w badaniach czytelnictwa.
„Z perspektywy RUCH S.A. rzeczywiście obserwujemy, że w czasie pandemii przybywa klientów korzystających z prenumeraty. Sprawdzona informacja w prowadzeniu działalności gospodarczej jest niezbędna i często decyduje w jaki sposób możemy działać, a czego nam nie wolno. To właśnie pewność informacji prasowej oraz odpowiedzialność redakcji za przekazywane wiadomości wyróżnia prasę drukowaną od przypadkowych źródeł internetowych, które potrafią wprowadzać czytelnika w błąd” – mówi Piotr Regulski, Członek Zarządu RUCH S.A.
Prenumerata wybranych tytułów dostarczanych do kiosku lub pod adres to najbardziej efektywne rozwiązanie dla użytkownika zainteresowanego jakościową treścią. Zamówienie prenumeraty jest łatwe i wygodne przez stronę internetową www.prenumerata.ruch.com.pl, mail lub telefon. Możliwość zamawiania on-line w RUCHu to jedyna taka opcja na rynku dla tytułów drukowanych. Zamówienie ujęte na jednej fakturze można rozliczyć jako koszt prowadzenia działalności gospodarczej.
„Stawiamy na rzetelność realizacji i dopasowanie do potrzeb klientów. Nie zamieniamy wydań z dodatkami dla prenumeratorów na tańsze wydania egzemplarzowe, co niestety zdarza się na rynku. Obsługujemy różnych odbiorców prenumeraty – klientów indywidualnych, przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz organy administracji rządowej. Zdecydowana większość naszych klientów odnawia prenumeratę na kolejny okres, zazwyczaj na następny rok. Realizujemy także prenumeratę kroczącą – zamawianą w dowolnym czasie i odnawianą co miesiąc. Fakt, że klienci kontynuują współpracę z RUCH S.A. to dowód jakości naszej usługi, którą nieustannie doskonalimy. Perspektywa przejęcia naszej Spółki przez PKN Orlen jeszcze w tym roku powinna dodatkowo wzmocnić naszą silną pozycję rynkową” – mówi Małgorzata Modrzejewska, Dyrektor Biura Prenumeraty i e-commerce RUCH S.A.
Dodatkowo wyróżnia nas dedykowana obsługa kluczowych klientów, jest to zawsze jedna osoba doskonale znająca swojego klienta. To duży komfort, bowiem pracownik prenumeraty RUCH S.A. zna historię współpracy, potrafi ocenić potrzeby klienta oraz doradzić najlepsze rozwiązanie.
„RUCH to solidny partner dla biznesu. Korzystny dla Spółki prawomocny wyrok sądu pozwolił na zakończenie procesu restrukturyzacji. Otworzyło to drogę do kolejnego etapu, jakim jest przejęcie RUCH S.A. przez inwestorów, wśród których jest m.in. PKN Orlen S.A. Nowy właściciel gwarantuje Spółce zrównoważony rozwój we wszystkich kluczowych obszarach jej działania. Przed RUCH-em dobry czas wdrażania nowych formatów sprzedaży, optymalizacji procesów oraz inwestycji.” – mówi Piotr Regulski, Członek Zarządu RUCH S.A.
Perspektywa przejęcia RUCH S.A. przez m.in. PKN Orlen S.A., wynikająca z zakończonego procesu restrukturyzacji Spółki otwiera nowy rozdział w historii RUCH S.A. Działająca od 1918 roku firma kolporterska, to silna marka zakorzeniona w świadomości pokoleń Polaków. Kioski niegdyś były oknem na świat dla czytelników. W kolejkach przed okienkiem ustawiali się klienci, chcący rozwijać swoje zainteresowania, czy poszukujący informacji publikowanych na łamach gazet i czasopism. Przez lata cel wydawania prasy nie uległ zmianie, rewolucją jest natomiast metoda dostaw, która podąża za potrzebami klientów, odpowiadając tym samym na dynamicznie zmieniające się okoliczności funkcjonowania firm i instytucji na rynku – zarówno polskim, jak i światowym.
„Od lat nie zmienia się kluczowa potrzeba biznesu, czyli pewna informacja. Warto jest wiedzieć, aby móc informację przełożyć na działalność firm, spółek czy instytucji. Dlatego też warto mieć świadomość, jak działają systemy dystrybucji prasowej, bo to jest aspekt, który uległ zmianie na przestrzeni lat. Odpowiednie nakłady przydzielane są określonym kluczem systemowym do poszczególnych punktów sprzedaży. Im większa jest zanotowana w systemie sprzedaż danej pozycji wydawniczej, tym większy nakład trafia do punktu. Staramy się zarządzać nakładami w taki sposób, aby jak najbardziej efektywnie sprzedawać prasę we własnej sieci kiosków i saloników” – informuje Piotr Regulski, Członek Zarządu RUCH S.A.
Takie działanie systemu kolportażowego rodzi jednak pewne ryzyko dla odbiorców, którzy nie zakontraktują prenumeraty prasowej, a chcą nabywać ją regularnie w określonym punkcie. Na rynku prasowym zauważana jest tendencja, że niektóre pozycje wydawnicze cieszą się większym zainteresowaniem w określone dni tygodnia. Wynika to z jednej strony z zakupów spontanicznych, które są bardzo trudne do zmierzenia z poziomu firmy kolporterskiej oraz jest to również zespolone z harmonogramem wydań dodatków specjalnych, które cieszą się zainteresowaniem czytelników. Może więc zdarzyć się, że podaż w punkcie będzie w jakiś dzień mniejsza, aniżeli popyt. Mówiąc wprost – czytelnik pomimo chęci zakupienia jakiejś gazety w punkcie może jej nie dostać, ze względu na wszystkie wspomniane czynniki.
„Właśnie dlatego warto korzystać … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS