Preining, zdobywca pole position utrzymał fotel lidera przed T1 i prowadził po pierwszym okrążeniu. Owega obrócił się po uderzeniu Sheldona van der Linde i spadł na ostatnią pozycję. Rywale lidera klasyfikacji generalnej znakomicie wystartowali i szybko nadrobili straty. Feller awansował o dwie pozycje, a Bortolotti o jedną.
Guven mierzył się z problemami, przez które spadł na koniec stawki a następnie wycofał się z wyścigu. Feller atakował Aitkena, jednak nie mógł znaleźć się przed Ferrari #14. W piątek Abt Sportsline zapowiadało, że ich kierowcy będą współpracować i było to wyraźnie widoczne w trakcie wyścigu. Fellera i Bortolottiego rozdzielał Kelvin van der Linde, który od czasu do czasu pojawiał się w lusterkach Aitkena, cały czas utrzymując fabrycznego kierowcę Lamborghini za plecami.
Luca Engstler po 15 minutach zakończył rywalizację przez problemy z samochodem. Jako pierwsi do boksu zjechali Jack Aitken oraz jadący za jego plecami Ricardo Feller. Podcięcie w alei serwisowej nie udało się a zawodnicy wyjechali w takiej samej kolejności. Na kolejnym okrążeniu zjechał duet van der Linde, Bortolotti.
SSR Performance udało się wykonać szybszy pit stop niż rywalom, w wyniku czego Bortolotti zyskał aż trzy pozycje. Kierowcy na dogrzanych oponach momentalnie przystąpili do ataku i odrabiania pozycji. Aitken, Feller, Bortolotti i Kelvin van der Linde walczyli przez kilka kółek koło w koło, jadąc na limicie i niejednokrotnie we trzech obok siebie.
Gdy walka się uspokoiła Feller objął czwarte miejsce, przed Aitkenem, van der Linde i Bortolottim, który w tym układzie tracił szansę na tytuł mistrzowski. Rene Rast przeciął prawą przednią oponę na błotniku Mainiego i wycofał się do garażu. Zmagania zakończył również Alessio Deledda.
Bortolotti przycisnął po otrzymaniu komunikatu, że musi wyprzedzić van der Linde, aby nie wypaść z walki o tytuł mistrzowski. Do kierowców, którzy nie przecięli linii mety dołączył Arjun Maini. 12 minut przed końcem po agresywnej walce Bortolotti znalazł się przed rywalem i przywrócił matematyczne szanse na tytuł mistrzowski.
Na ostatnich okrążeniach Jack Aitken stracił tempo i spadł za dwóch rywali. Kierowca SSR Performance awansował na piątą pozycję i zmniejszył stratę do Preining z 29 punktów na 27. Po wywieszeniu flagi w szachownicę na poboczu zatrzymały się dwa samochody Lamborghini.
Pierwsze miejsce zajął Thomas Preining, tym samym został drugim kierowcą w tym sezonie, który minimum dwukrotnie triumfował w wyścigu. Drugą pozycję zajął jego zespołowy partner, Dennis Olsen. Jako trzeci przeciął linię mety Christian Engelhart, dla którego jest to drugie podium w tym sezonie, ale pierwsze w barwach Lamborghini.
Czwarty Ricardo Feller stracił szansę na tytuł mistrzowski i będzie walczył jutro jedynie o drugie miejsce w klasyfikacji końcowej. Mirko Bortolotti, który uplasował się na piątej lokacie ma jeszcze matematyczne szanse na triumf.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS