Portal omawia wyniki badania „Wolters Kluwer Future Ready Lawyer Survey 2020: Performance Drivers”, przeprowadzonego jeszcze przed kryzysem COVID-19. Dokument zajmuje się przyszłością sektora prawnego. Respondentami byli prawnicy z USA oraz dziewięciu krajów europejskich.
Według Prawo.pl na top liście trendów są nowe technologie: aż 83 proc. kancelarii – z USA i Europy – widzi konieczność ich wdrażania, w celu poprawienie swojej wydajności. „Lekarstwem na kryzys” są też specjalizacja, bliska współpraca z klientem, czy też alternatywne sposoby rozliczeń.
Uczestniczące w badaniu firmy prawne, właśnie cenę usług uznały za jedno z najważniejszych kryteriów swoich działań. „45 proc. respondentów uważa to za główny problem” – przytacza fragment raportu Prawo.pl.
Według ekspertów cytowanych przez portal, klienci nie chcą jednak rezygnować z jakości usług. „Podstawowa zasada jest taka, że za byle jakość nie warto płacić” – mówił Prawo.pl adwokat Jacek Trela, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej.
Według portalu z raportu wynika, że prawnicy też boją się zmian. Powód? Większość kancelarii dostrzega potrzebę zmian, jednak obawia się, że nie jest odpowiednio na nie przygotowana. W przypadku nowych technologii – dobre przygotowanie ma tylko 29 proc. z nich, a jedynie 26 proc. zapewnia, że jest gotowa do zaoferowania wyższego poziomu specjalizacji.
Dodatkowo o „włos” przed kancelariami są firmy doradcze: 97 proc. z nich podjęło przynajmniej jedno z różnego rodzaju działań w tym zakresie – choćby zatrudniły zespół ekspertów, opracowały rozwiązania LegalTech, wprowadziły politykę wspierania innowacji, czy stworzyły stanowisko ds. operacyjnych – podsumowuje raport Prawo.pl.
Więcej: https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/czego-oczekuje-klient-od-kancelarii-raport-wolters-kluwer-future,500849.html
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS