A A+ A++

Główne korzyści wynikające z elektryfikacji związane są z ochroną środowiska i zdrowiem obywateli. Największy problem związany z zanieczyszczeniem powietrza jest zauważalny zwłaszcza w miastach. Z tego względu w pierwszej kolejności „na prąd” powinna przestawić się komunikacja publiczna – wynika z odpowiedzi ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez InsightOut Lab i markę Volkswagen.

Nie ma co ukrywać elektryfikacja powinna zaczynać się od flot zarówno firm prywatnych i instytucji publicznych. Jak wynika z danych IBRM Samar w naszym kraju, w 2021 roku około 75 procent nowych pojazdów trafiło do przedsiębiorstw. Jak podają autorzy badania – InsightOut Lab i Volkswagen – elektryfikacja flot to proces, który już trwa. Ponadto według raportu Webfleet Solutions z 2021 roku, 61 procent pojazdów komercyjnych w Europie może być zastąpione „elektrykami”, a co trzecia flota byłaby w stanie wymienić wszystkie swoje auta. Natomiast Arval Mobility Observatory z 2021 roku, wskazują, że 18 procent firm w Polsce korzysta z co najmniej jednego auta elektrycznego, a połowa w ciągu trzech lat nabędzie taki pojazd.

Solaris Urbino Electric

mat. prasowe

– Elektryfikacja to proces, który trwa już od wielu lat. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszych Klientów procesem dekarbonizacji floty i realnym zaangażowaniem środków finansowych w redukcję śladu węglowego firmowego car parku. Z roku na rok coraz więcej firm realizuje nie tylko programy pilotażowe, ale wymienia całe „paczki samochodów” na pojazdy elektryczne. Co więcej, menadżerowie flot podchodzą do tego tematu bardzo kompleksowo – wraz z inwestycją w auta zeroemisyjne realizowane są zakupy stacji ładowania czy koniecznych do optymalnego wykorzystania tego typu pojazdów we flotach systemów telemetrycznych. W nowoczesną technologię zainwestował również Integer S.A. – właściciel marki InPost, lider na rynku elektryfikacji flot dostawczych. InPost wymienił już ponad 350 pojazdów na Nissany eNV200 Voltia i Mercedesy eSprinter – komentuje Kamil Jakacki, dyrektor sprzedaży i rozwoju Cartrack Polska.

Czytaj więcej

47 procent ankietowanych zadeklarowało, że chciałoby, by auta w ich miejscu pracy były elektryczne. 28 procent odpowiedziało „raczej tak”, a 19 procent – „zdecydowanie tak”. 18 procent respondentów było przeciwnych, z czego po 9 procent głosów przypadało na odpowiedzi „raczej nie” i „zdecydowanie nie”. Z kolei 35 procent nie miało zdania na ten temat. Według ekspertów problemem może być zbyt małe nagłośnienie przykładów elektryfikacji flot. Na pytanie „Czy słyszałeś o jakiejś firmie w Polsce, która elektryfikuje swoją flotę, czyli wymienia auta spalinowe na elektryczne?”, jedynie co dziesiąty ankietowany odpowiedział – tak. Słaba wiedza jest w temacie przykładów instytucji publicznych, które dokonują transformacji floty na pojazdy elektryczne. Aż 89 procent nie słyszało o takich przypadkach, pozostałe 11 procent potrafiło je podać.

Respondenci jasno wskazali, że elektryfikacja powinna następować głownie w przypadku pojazdów komunikacji publicznej. Tego zdania jest połowa Polaków. W tym sektorze transformacja bar … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułValheim Valheim FPS Boost v.18102021 PC
Następny artykułZielona herbata – dlaczego warto umieścić ją w diecie?