W opisie wydarzenia czytamy, że #Pasja2021 ma być nowoczesną, spektakularną i zaskakującą wersją opowieści o ostatnich godzinach życia Jezusa. 70-minutowy koncert połączy w sobie elementy widowiska religijnego i muzykę rockową. W zarejestrowanej już wcześniej części filmowej widzowie zobaczą Drogę Krzyżową, do której zdjęcia kręcono m.in. w Lublinie, Zamościu i Chełmie. Koncert ma być pokazany na żywo w TVP2, a trzy i pół godziny później zobaczą go widzowie TVP Polonia.
Na realizację wydarzenia urząd marszałkowski przeznaczył kwotę 947,1 tys. zł.
Zapewni to niepowtarzalny sposób ekspozycji logotypów promujących województwo lubelskie w kraju oraz poza jego granicami. Promocja województwa lubelskiego odbędzie się przy okazji emisji wydarzenia i jego zapowiedzi. Ukazanie nowoczesnej infrastruktury województwa lubelskiego, walorów turystycznych oraz fakt, że w projekcie biorą udział najpopularniejsi polscy artyści, dopełnią efekt promocji całego regionu lubelskiego
– czytamy w dokumencie zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu.
Urzędnicy podkreślają też, że o wyborze TVP zdecydowała chęć dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców. – Podjęte działania promocyjne są również reakcją na sytuację epidemiczną panującą w kraju. Grupa docelowa, do której skierowane będzie wydarzenie, to mieszkańcy Polski oraz zagranicy, którzy zostali zmuszeni do ograniczenia aktywności związanej z pandemią, co może wpłynąć na większą oglądalność – wyjaśniają.
Urząd marszałkowski zakłada, że widownia wyniesie 945 tysięcy osób, a szacowany zasięg to około 2,4 mln.
Koncert bez widzów
Koncert rozpocznie się w piątek o godz. 20 i potrwa ok. 70 minut. Na scenie pojawią się gwiazdy polskiej muzyki oraz laureaci “The Voice of Poland”, m.in. Stanisław Karpiel-Bułecka, Piotr Cugowski, Marcin Sójka, Adam Kalinowski, Jędrzej Skiba, Justyna Steczkowska, Alicja Szemplińska, Viki Gabor i Marta Gałuszewska.
Gospodarzami wydarzenia będą Marta Manowska i Łukasz Nowicki. Producenci podkreślają, że wszystkie materiały filmowe, które pojawią się w telewizji w trakcie trwania koncertu, zostały nagrane jeszcze przed wprowadzaniem obostrzeń w Polsce.
– Będzie to komercyjna realizacja koncertu, na który zapraszamy przed telewizory. Prosimy o to, by nikt nie przychodził na plac Teatralny, ponieważ cały teren i tak będzie ogrodzony. Na pewno nie będzie można niczego zobaczyć – mówi “Wyborczej” Magdalena Pospieszyńska z firmy Studio City. W razie potrzeby, organizatorów mają wspierać służby porządkowe.
Pomysł stworzenia widowiska narodził się w zeszłym roku jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa. Pandemia pokrzyżowała plany jego realizacji w pełnym wymiarze.
– Nie mieliśmy możliwości przełożenia tego koncertu ze względu na różne zobowiązania. Udało się nam jednak dostać pełne wsparcie ze strony miasta i służb, które zadbają o bezpieczeństwo wszystkich osób pracujących przy koncercie – tłumaczy Pospieszyńska. I dodaje: – Mam nadzieje, że uda się nam stworzyć coś wspaniałego i za rok spotkamy się znowu, być może już w normalnych warunkach.
Kolejne widowisko z dofinansowaniem marszałka
To już kolejny w ostatnim czasie koncert Telewizji Polskiej, do którego “dokłada się” marszałek. W październiku na dachu Centrum Spotkania Kultur TVP zorganizowało spektakl muzyczny “A Testimento Veritatis. 7 cnót według Papieża i Prymasa” z udziałem polskich gwiazd. Urząd dorzucił wtedy 861 tys. zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS