fot. UM Jastrzębie
Ponad 3,8 mln zł zabezpieczono w budżecie na utrzymanie zimowe miasta. Umownie sezon zimowy zaczyna się 1 grudnia a kończy 31 marca. Oznacza to, że każdego miesiąca miasto gospodaruje kwotą 959 381,26 zł.
– Jastrzębie-Zdrój podzielone jest na 17 kwartałów, o które dba dziewięć firm, wyłonionych w drodze przetargu. Wykonawcy mają do dyspozycji sprzęt taki jak: ciągniki z pługami i rozrzutnikami, koparko-ładowarki, koparko – spycharki, ładowarki, mikrociągniki z pługami do odśnieżania chodników, pługo – piaskarko – solarki, pługo – solarki, samochody ciężarowe z pługami, samochody patrolowe, urządzenia do wytwarzania solanki na bazach oraz gotową solankę przechowywaną w specjalnych pojemnikach. Inny sprzęt, np. Multikar, Lublin, pick-up służą do utrzymania chodników, czy deptaków – mówi rzecznik jastrzębskiego magistratu Katarzyna Wołczańska.
Urząd Miasta utrzymuje tylko tereny przez siebie administrowane. Wyjątek stanowią drogi prywatne do osób niepełnosprawnych, które są odśnieżane na każdorazowe polecenie w czasie wystąpienia obfitych opadów śniegu.
Problemy związane z zimowym utrzymaniem można zgłaszać strażnikom miejskim dzwoniąc pod numer 32 4785 290 lub pracownikom wydziału gospodarki komunalnej w godzinach pracy urzędu dzwoniąc pod numer 32 4785 292.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS