Zagrożeniem na przyszłość mogą być inwestycje w mroźnie dokonywane przez sieci handlowe. 5 lat temu cały przychód firmy pochodził z dystrybucji drobnicy, gdy obecnie jest to 65 proc. Dlatego Frigo wchodzi w segment dostaw do małych sklepów, stacji paliw, a nawet basenów oraz w dystrybucję produktów świeżych.
Dużym problemem branży jest brak rąk do pracy. Frigo Logistics zainwestowało w pierwszy w Polsce sorter do automatycznej kompletacji palet o wydajności maksymalnej 2500 kartonów na godzinę. Urządzenie pracuje z wydajnością do 2000 kartonów na godzinę, a załoga cały czas pracuje nad optymalizacją funkcjonowania. Sorter już poprawił jakość i przyspieszył kompletację. Urządzenie działa w temperaturze poniżej 20 stopni C i jest codziennie serwisowane.
Firma przewiduje docelowo zastosowanie sorterów także w innych lokalizacjach jak np. w Nowym Dworze Mazowieckim. Będzie stosować również automatyczne składowanie. – Próbowaliśmy automatyzacji w postaci wózków automatycznych i dronów, jednak te technologie nie sprawdziły się w tak ekstremalnych temperaturach. Baterie szybko rozładowywały się, szron i parowanie blokowały działanie czujników – opisuje Kowganko.
Czytaj więcej
Sprawdził się natomiast voice picking. Dzięki temu systemowi operator ma dwie wolne ręce i może szybciej wykonać zlecenie.
Frigo Logistics to polska spółka należąca od 2004 roku do japońskiego koncernu Nichirei Logistics Group Inc., zatrudniająca 600 osób, w tym w sezonie do 60 proc. stanowią Ukraińcy. Poza dystrybucją krajową towarów głęboko mrożonych zajmuje się także ich transportem międzynarodowym i spedycją morską oraz lotniczą. Spółka ma 49 aut floty własnej (dokupi w tym roku łącznie 15 zestawów chłodniczych oraz cystern) i współpracuje ze 150 przewoźników. Łącznie dysponuje flotą ponad 400 aut i tyle wysyła dziennie do klientów. Tygodniowo odbiorcy przyjmują od 1 do 6 dostaw, a jeden z klientów zamawia dostawy przez 7 dni w tygodniu. W transporcie Frigo pracuje 150 osób.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS