A A+ A++

Wydając byłemu pracownikowi poprawione świadectwo pracy należy jednocześnie usunąć z akt kopię poprzedniego dokumentu. Ale pracownik nie musi zwracać świadectwa z błędem.

Takiej odpowiedzi udzieliło Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w stanowisku udostępnionym Rzeczpospolitej 27 sierpnia 2021 r. Resort potwierdził, że pracodawca nie może uzależniać wykonania obowiązku sprostowania błędnego świadectwa od tego, czy pracownik zwrócił mu błędną wersję tego dokumentu.

Czytaj także:

Sprostowanie błędnego świadectwa pracy to obowiązek pracodawcy

Nowy dokument

Aby sprostować czy uzupełnić świadectwo pracy, pracodawca musi wydać pracownikowi nowe świadectwo pracy z bieżącą datą oraz na aktualnie obowiązującym wzorze. Nie powinien wykazywać w treści tego dokumentu, że jest to korekta albo sprostowanie. Do nowego świadectwa pracy należy dołączyć pismo przewodnie, wskazując w nim przyczyny ponownego wydania tego dokumentu oraz

podając, na czym polega dokonana zmiana w świadectwie w porównaniu do treści pierwotnego dokumentu.

Usunięcie z akt

Po wydaniu poprawnego świadectwa pracy firma ma obowiązek usunąć…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDo szpitala po zderzeniu
Następny artykułNowe mury dawnego ratusza