Wydając byłemu pracownikowi poprawione świadectwo pracy należy jednocześnie usunąć z akt kopię poprzedniego dokumentu. Ale pracownik nie musi zwracać świadectwa z błędem.
Takiej odpowiedzi udzieliło Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w stanowisku udostępnionym Rzeczpospolitej 27 sierpnia 2021 r. Resort potwierdził, że pracodawca nie może uzależniać wykonania obowiązku sprostowania błędnego świadectwa od tego, czy pracownik zwrócił mu błędną wersję tego dokumentu.
Czytaj także:
Sprostowanie błędnego świadectwa pracy to obowiązek pracodawcy
Nowy dokument
Aby sprostować czy uzupełnić świadectwo pracy, pracodawca musi wydać pracownikowi nowe świadectwo pracy z bieżącą datą oraz na aktualnie obowiązującym wzorze. Nie powinien wykazywać w treści tego dokumentu, że jest to korekta albo sprostowanie. Do nowego świadectwa pracy należy dołączyć pismo przewodnie, wskazując w nim przyczyny ponownego wydania tego dokumentu oraz
podając, na czym polega dokonana zmiana w świadectwie w porównaniu do treści pierwotnego dokumentu.
Usunięcie z akt
Po wydaniu poprawnego świadectwa pracy firma ma obowiązek usunąć…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl – pakiet plus już od 39,90 zł za miesiąc
Skorzystaj z unikalnej oferty na dostęp do specjalistycznych treści prawnych i ekonomicznych.
Pakiet rp.pl plus to ekskluzywne treści dla profesjonalistów, skorzystaj z:
- dostępu do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus;
- Prawnych treści premium, w tym: tygodników Dobra Firma: Podatki i K … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS