A A+ A++

Plany Renault o zaniechaniu programu silnikowego F1 nie są żadnym zaskoczeniem. Mówi się o nich od dłuższego czasu, a zarząd miał podjąć ostateczną decyzję do końca września.

Tak się właśnie stało i mimo wielu prób ratowania swojego zakładu i historii marki pracownicy z Viry-Chatillon czują się mocno rozgoryczeni decyzją swoich szefów.

Socjalny i Ekonomiczny Komitet Alpine przez ostatnie tygodnie starał się przekonać Lucę de Meo, aby nie poddawał się bez walki, jednak ten przypieczętował los programu silnikowego Renault i od sezonu 2026 Alpine najprawdopodobniej będzie korzystało z jednostek napędowych Mercedesa.

“Wszyscy przedstawiciele pracowników, reprezentujący głos pracowników oraz większość udziałowców, wyrażają żal i ubolewanie z powodu decyzji o zakończeniu programu silnikowego F1 w 2026 roku” pisano w oświadczeniu Komitetu.

“Ta decyzja została poparta przez grupę, która chce zmniejszyć ryzyko finansowe związane z F1, mimo że nie przeprowadzono poważnych badań oceniających wpływ na przyszłą sprzedaż i prestiż marki.”

“Rozwiązania partnerskie zostały odrzucone przez grupę, mimo że mogłyby umożliwić osiągnięcie kilku celów: utrzymanie działalności F1, zmniejszenie kosztów rozwoju i operacyjnych, utrzymanie wszystkich umiejętności oraz możliwość wprowadzenia na sezon 2026 już w dużej mierze rozwiniętego i obiecującego silnika RE26.”

Komitet wyraził również swoje obawy co do proponowanych przez producenta działań łagodzących skutki podjętej decyzji, które w jego ocenie uniemożliwią potencjalny powrót Alpine do dostaw silników F1 w przyszłości.

“Historia zakładu w Viry pokazuje, że często podejmowano sprzeczne decyzje, co podkreśla znaczenie utrzymania wysoko wykwalifikowanych umiejętności na przyszłość, aby pozostawić otwartą możliwość powrotu do F1, gdy regulacje oraz kontekst finansowy akcjonariuszy uczynią to bardziej atrakcyjnym kierunkiem.”

Pracownicy podkreślają przy tym, że siła robocza zakładu na dzień 1 stycznia skurczy się z 500 pracowników do 334. Dodatkowe 100 osób może stracić pracę na skutek podjętej decyzji wśród kontrahentów i partnerów.

“Brak dojrzałości przedstawionych projektów oraz utrata zaufania do zarządu stanowią poważne ryzyko utraty kluczowych umiejętności w zakładzie Viry.”

“Pomimo zawirowań ostatnich dwóch miesięcy, zespół w Viry nadal rozwijał moc silnika na sezon 2026, z którego Alpine rezygnuje. Decyzja ta, podjęta wbrew trendowi, sprawia, że Alpine traci swoje sportowe dziedzictwo.”

“Ze wszystkich tych powodów, przedstawiciele pracowników CSE jednogłośnie wydali negatywną opinię na temat projektu transformacji. Wzywamy władze publiczne do obrony miejsc pracy w zakładzie w Viry-Chatillon.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŁysa Góra | koncert
Następny artykułTysiąc zł za metr kw. domu? Tylko u wiceministra