A A+ A++

Po trzech pierwszych godzinach niedzielnego poranka, zespoły zgłoszone do 24h Le Mans (10-11 czerwca), miały do dyspozycji tyle samo czasu na torze w popołudniowych godzinach.

Zgodnie z przewidywaniami, druga sesja testowa, odbywająca się przy temperaturze około 30°C, pozwoliła na dalsze poprawienie rezultatów okrążeń.

W ciągu dnia na czele tabeli pojawiało się pięć różnych marek. Cadillac, Toyota i Porsche podkreśliły swoją prędkość, ale to Ferrari ponownie było najszybsze na pojedynczym okrążeniu – Antonio Giovinazzi osiągnął 3:29.504 w samochodzie 499P nr 51.

Toyota GR010 Hybrid nr 7 powróciła do akcji, co uspokoiło japoński zespół po wypadku Mike’a Conway’a pod koniec porannych jazd. Natomiast hipersamochód Peugeota nr 93 był długo naprawiany po awarii elektryki i opuścił boks dopiero po dwóch godzinach od rozpoczęcia kolejnego etapu przygotowań na torze La Sarthe.

W połowie sesji samochód bezpieczeństwa został wezwany po kolizji pomiędzy Orecą nr 48 zespołu Idec Sport, a autem nr 14 należącym Nielsen Racing. Neutralizacja trwała pół godziny.

Końcówka sesji zakłócana była drobnymi błędami kierowców i wizytami w żwirze, co skutkowało serią żółtych flag i ograniczeniami prędkości w wybranych sektorach. Poprawki rezultatów okrążeń były więc rzadkie, a hierarchia na czele klasyfikacji pozostawała bez zmian. Jedynie Felipe Nasr w Porsche oznaczonym numerem 75 dołączył do grona w klasie Hypercar, które przełamało symboliczną barierę trzech minut i trzydziestu sekund.

Ekipa ORLEN Team WRT zajęła piętnaste miejsce w kategorii LMP2 podczas południowych zajęć. Louis Deletraz ponownie był najszybszy z tego składu, notując 3:37.989, podczas gdy Robert Kubica w najlepszym podejściu uzyskał 3:39.088, a Rui Andrade 3:41.658. Najwięcej kółek zaliczył Polak, który jeździł jako pierwszy, czternaście razy okrążając arenę francuskiego klasyka wytrzymałościowego.

Dwie pozycje niżej znalazła się polska ekipa Inter Europol Competition. Tym razem w IEC najlepiej zaprezentował się Albert Costa (3:38.178), a Fabio Scherer był nieco wolniejszy (3:38.894). Najwięcej pracował Jakub Śmiechowski, zaliczając piętnaście okrążeń, a swoje najlepsze pokonał w czasie 3:40.009.

Na czele stawki LMP2 w tej sesji uplasowała się formacja Jota (3:35.472), w której jeżdżą David Heinemeier Hansson, Oliver Rasmussen i Pietro Fittipaldi.

WYNIKI sesji popołudniowej, klasa Hypercar

Miejsce Załoga Samochód Czas Okr.
1
51 Ferrari AF Corse 3:29.504 34
2
6 Porsche Penske Motorsport 3:29.648 35
3 7 Toyota Gazoo Racing 3:29.827 39
4 50 Ferrari AF Corse 3:29.856 39
5
75 Porsche Penske Motorsport 3:29.905 15
6
5 Porsche Penske Motorsport 3:30.281 33
7
93 Peugeot TotalEnergies 3:30.427 16
8
2 Cadillac Racing 3:30.673 31
9
8 Toyota Gazoo Racing 3:31.009 34
10
94 Peugeot TotalEnergies 3:31.093 39
11
38 Hertz Team JOTA 3:31.290 32
12
4 Floyd Vanwall Racing Team 3:31.453 38
13
708 Glickenhaus Racing 3:31.711 29
14
3 Cadillac Racing 3:31.821 35
15
709 Glickenhaus Racing 3:31.878 37
16
311 Action Express Racing 3:33.795 36

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak przenieść dane z Samsunga do Xiaomi? Krótki poradnik
Następny artykułPOSTĘPUJE ROZBUDOWA OSTRÓDZKIEGO SZPITALA O NOWE SKRZYDŁO