Prace przy budowie węzła Lublinek zlokalizowanego w okolicach Szynkielewa rozpoczęły się w kwietniu 2020 roku. Widać postęp robót, choć firma w okresie zimowym nie musi pracować.
Kierowcy jadący dotychczasowym odcinek S14 mogą zobaczyć już fragment wiaduktu, którym przejadą auta nad budowaną trasą.
– Prace na obu odcinkach realizacyjnych drogi ekspresowej S14 przebiegają planowo. Rozpoczyna się okres zimowy, gdzie zgodnie z kontraktem wykonawcy mogą, ale nie muszą przerwać działań. W przypadku odcinka od węzła Teofilów do Słowika wykonawca czeka na wydanie decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej przyp. red) – mówi Maciej Zalewski z łódzkiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Poniżej na planie sytuacyjnym widać, jak zorganizowany będzie ruch na węźle Lublinek. Z budowanego wiaduktu skorzystają kierowcy jadący od strony Łodzi w kierunku Dobronia oraz kierowcy jadący od Konstantynowa do Łodzi.
Docelowo droga ekspresowa S14 będzie miała ok. 28,5 km długości i będzie pełnić funkcje zachodniej obwodnicy Łodzi. Połączy istniejącą już autostradę A2 z istniejącą drogą ekspresową S8. Jej powstanie, zrewolucjonizuje komunikację między Pabianicami, Konstantynowem Łódzkim, Aleksandrowem Łódzkim, Zgierzem i Łodzią.
Droga w całości przebiega na terenie województwa łódzkiego. Trasa S14 będzie zatem domknięciem łódzkiego ringu, bo miasto od północy otacza już autostrada A2, od wschodu A1, a od południa droga ekspresowa S8. W efekcie Łódź będzie najbardziej rozbudowanym i kompletnym węzłem dróg szybkiego ruchu w kraju. Trasa S14 będzie także pełnić funkcje obwodnicy Pabianic i Zgierza.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS