Dwa lata opóźnienia mają prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A na linii kolejowej numer 25 Skarżysko -Kamienna – Sandomierz. Nie dość tego, w przyszłym roku możemy też zapomnieć o podróży koleją do Sandomierza.
– W ramach inwestycji wykonywana jest przebudowa nawierzchni torowej, wraz z korektą geometrii torów, wzmocnieniem podtorza, wykonaniem nowej sieci trakcyjnej, przebudową przejazdów kolejowo-drogowych, modernizacją obiektów inżynieryjnych i instalacją nowych systemów sterowania ruchem kolejowym – przypomina Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Projekt obejmuje również prace przy peronach i ciągach komunikacyjnych prowadzących do nich. Stacje i przystanki będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie będą poruszać się z prędkością 120 km/h, a towarowe z prędkością 80 km/ h. Zwiększą się możliwości kolei w całym regionie.
Jak słyszymy, na chwilę obecną zostały wykonane roboty na odcinku Skarżysko -Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski, oraz częściowo na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. Wymieniono przeszło 80 km torów i 26 km sieci trakcyjnej. Przebudowano 18 peronów, 30 przejazdów kolejowo-drogowych i 47 obiektów inżynieryjnych (m.in. wszystkie na odcinku Skarżysko -Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski).
– W maju tego roku ruszyła realizacja prac na odcinku Starachowice Wschodnie – Ostrowiec Świętokrzyski – przypomina Piotr Hamarnik. Obecnie wykonawcy działają równolegle na wielu odcinkach inwestycji. M.in. na stacjach w Ostrowcu Świętokrzyskim, Starachowicach Wschodnich, Ożarowie i Jakubowicach. W związku z tym do 24 października trwa przerwa w ruchu na odcinku Dwikozy – Sandomierz. Kolejna przerwa w ruchu planowana jest od 11.12.2022 do 02.09.2023 r. na odcinku Jakubowice – Sandomierz. Prace budowlane na całej inwestycji zakończą się w drugiej połowie 2023 roku.
Niestety prace na odcinku Skarżysko -Kamienna – Sandomierz opóźniają się o blisko dwa lata w porównaniu do pierwotnych planów.
– Głównym powodem zmian w harmonogramie realizacji pierwotnej umowy jest gorszy niż zakładany stan obiektów inżynieryjnych – przyznaje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. W wyniku badań przeprowadzonych przez wykonawcę w trakcie realizacji kontraktu okazało się, że aby uzyskać wymagane parametry techniczne konieczny jest odmienny zakres robót do wykonania na obiektach inżynieryjnych niż pierwotnie był wskazany. Ponadto wprowadzone przez organy zewnętrzne zmiany map powodziowych w zakresie terenów zalewowych także wpłynęły na ostateczny zakres wymaganej przebudowy obiektów inżynieryjnych (zwiększenie światła pionowego i poziomego obiektów). W związku z tym projekty należało zmienić, co wpłynęło na harmonogram realizacji całego zadania.
Prace na linii kolejowej nr 25 opóźnione o dwa lata. Na razie możemy zapomnieć o pociągu do Sandomierza Już w wtorek 25 października rusza remont „miejskiej części” kładki dla pieszych nad torami nad ulicą Zagłoby w Ostrowcu Świętokrzyskim. Kierowcy poruszający się drogą krajową nr 9 w sąsiedztwie tego obiektu muszą liczyć się z utrudnieniami, które potrwają aż do końca lutego 2023. Jak informuje kierownik robót Adam Korczak z firmy KORBUD, w pobliżu kładki wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h. Mogą też zostać wprowadzone czasowe zamknięcia pobocza lub połówki jezdni. Utrudnienia będą związane z pracami
rozbiórkowymi elementów kładki.
– Pojawią się nowe schody, nowa płyta pomostu, nowe barierki i oświetlenie oraz nakładka asfaltowa – wylicza kierownik Adam Korczak. Konstrukcja nośna zostanie wyczyszczona i pokryta nową powłoką antykorozyjną. Wykonawca inwestycji nie kryje, że okres jesienno -zimowy nie będzie łatwy do przeprowadzenia przedsięwzięcia z uwagi na warunki pogodowe, ale deklaruje, że zrobi wszystko, aby dotrzymać terminu zakończenia inwestycji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS