Od Zawiercia budowana jest już nowa infrastruktura przed kładzeniem torowiska:
Kluczowym elementem inwestycji Tarnowskie Góry – Zawiercie jest budowa nowej stacji Pyrzowice Lotnisko w sąsiedztwie Portu Lotniczego Katowice Airport. Powstaje tam przejście podziemne, którym podróżni bezpiecznie dostaną się na nowo budowane perony. Widoczna jest już część konstrukcji nowego obiektu, także ściany peronowe. Wcześniej zdemontowano stare tory i przygotowano teren pod nowe. Na odcinku do Pyrzowic demontowane są stare tory, przebudowywana jest też łącznica. Rozpoczęła się budowa wiaduktu kolejowego nad autostradą A1. Zakończenie budowy wiaduktu planowane jest na trzeci kwartał przyszłego roku.
O postęp prac pytaliśmy Katarzynę Głowacką z biura prasowego Polskich Linii Kolejowych. Jak informuje PKP najszybciej prace postępują bliżej Częstochowy, w rejonie Siewierza, to tutaj widać największe efekty tej inwestycji:
Na odcinku Pyrzowice Lotnisko – Siewierz instalowane są słupy sieci trakcyjnej, budowany jest też tor. To jest najbardziej zaawansowany etap prac. Równocześnie postępuje budowa mostów nad rzekami w Siewierzu. Na stacji Siewierz oraz na przystanku Mierzęcice widać nowe perony. Roboty są też realizowane na stacji Zawiercie. Powstaje lokalne centrum sterowania w Siewierzu, z którego dyżurni będą dbali o bezpieczeństwo ruchu na całej linii. Zakończyły się prace na łącznicy oraz na moście kolejowym w Zawierciu.
Jak mówi Katarzyna Głowacka z PKP, na lotnisko będzie nie tylko można dojechać ekologicznie ale i szybciej. Z Zawiercia dojazd potrwa docelowo tylko 23 minuty, pociągi na nowej i odtwarzanej trasie rozwiną sporą prędkość.
Łącznie w ramach zadania zostanie odbudowany 30-kilometrowy nieczynny odcinek toru między Tarnowskimi Górami a Siewierzem. Rewitalizacja i elektryfikacja dotyczyć będzie około 48 km linii kolejowej. Pociągi będą osiągały prędkość do 140 km/h. Inwestycja obejmie 59 obiektów inżynieryjnych i 38 przejazdów kolejowo-drogowych. Wartość inwestycjo to 660 mln złotych. Dofinansowanie unijne wynosi ponad 500 mln złotych.
Jeszcze musimy poczekać na nową linię PKP, prace potrwają do końca 2023 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS