A A+ A++

Obowiązki pracodawcy z zakresu bhp wobec osób, którym polecił pracę zdalną lub hybrydową, w dużej mierze pokrywają się z tymi przy telepracy. Niektóre kwestie trzeba jednak rozwiązać inaczej.

Od pewnego czasu panuje powszechne przekonanie, że pandemia się skończy, ale praca zdalna pozostanie z nami na stałe. Statystyki pokazują, że ponad 70 proc. pracowników umysłowych nadal pracuje zdalnie lub hybrydowo. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że pracodawcy nakazują wykonywanie pracy z domu, ale także dlatego, że pracownicy nauczyli się wykonywać zadania poza biurem, a nawet dostrzegli w tej sytuacji szereg korzyści dla siebie.

Gdy Polska wprowadziła lockdown, biura zamykały się i przenosiły pracowników do pracy zdalnej w trybie nadzwyczajnym, stosując rozwiązania wypracowywane ad hoc. Presja czasu i wyjątkowość sytuacji spowodowały, że praktycznie nigdzie nie było możliwości dogłębnego przemyślenia przyjętych rozwiązań. W zasadzie w żadnej firmie nie wprowadzono nowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy wykonywanej zdalnie, z domu lub innego miejsca.

Czytaj także: Praca zdalna – jakie są problemy

Dziś, ponad pół roku później, u wielu …

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRPO apeluje o działania legislacyjne dotyczące maseczek
Następny artykułWizyta delegacji z Włoch