Od 1 czerwca 2020 r. indywidualni przedsiębiorcy skorzystają z ochrony, jaka przysługuje konsumentom. Jest to jedna z istotnych zmian wprowadzonych przez Pakiet Przyjazne Prawo. Co to oznacza w praktyce?
Kogo obejmie ochrona konsumencka?
Ochrona konsumencka będzie przysługiwała przedsiębiorcom wpisanym do CEIDG.
Zgodnie z szacunkami Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii (obecnie Ministerstwo Rozwoju), które było pomysłodawcą przedmiotowego projektu, zmiany obejmą prawie 2 800 000 przedsiębiorców wpisanych do CEIDG (według stanu na dzień 21 listopada 2018 r.).
➡️ Słuchaj podcastów DGPtalk: Obiektywnie o Biznesie:
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
Zmiany będą dotyczyły jedynie przedsiębiorców wpisanych do CEIDG. Oznacza to, iż z regulacji tych nie będą mogli skorzystać przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółek prawa handlowego.
Jakie uprawnienia uzyskają przedsiębiorcy?
Osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną ze swoją działalnością gospodarczą zostanie objęta ochroną przysługującą konsumentom, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Ochrona będzie dotyczyła klauzul niedozwolonych, prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Obejmie również znaczną część przepisów o rękojmi za wady.
Podstawa prawna:
Ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1495).
Polecamy serwis: Prawa konsumenta
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS