Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego rozpoczął kontrole nowego odcinka drugiej linii metra. W środę wydał pozytywną opinię dla tunelu pomiędzy stacjami Księcia Janusza a Ulrychów. W przypadku stacji Ulrychów kontrola została przełożona na czwartek, na wniosek inwestora.
W środę, 29 czerwca inspektorzy WINB przeprowadzili kontrolę jedynie tunelu pomiędzy stacjami Księcia Janusza a Ulrychów na nowym odcinku metra. Mieli też skontrolować stację Ulrychów, jednak inwestor poprosił o przełożenie kontroli na 30 czerwca. – O przełożenie kontroli stacji zawnioskowano z przyczyn leżących po stronie inwestora – wyjaśniła rzeczniczka wojewody mazowieckiego Ewa Filipowicz.
Wcześniej urzędnicy zapowiadali, że na środę planowano wyłącznie sprawdzenie tunelu. Kontrola stacji Ulrychów miała być przeprowadzona, jak zaznaczyła rzecznik, “w związku z pozytywną weryfikacją wszystkich dokumentów, które inwestor uzupełniał w ostatnich dniach”.
Jak zaznaczyła Filipowicz podczas kontroli inspektorzy sprawdzają stacje, tunele, windy, klatki i inne obiekty towarzyszące, aby potwierdzić zgodność stanu faktycznego z dokumentacją przedstawioną przez inwestora oraz projektem zatwierdzonym decyzją pozwolenia na budowę. – Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów – podkreśliła rzecznik.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO
Wojewoda czeka na uzupełnienie dokumentacji
Nadal brakuje kompletu dokumentów potrzebnych do wydania pozwolenia na użytkowanie stacji Bemowo oraz odcinka tunelu pomiędzy stacjami Ulrychów a Bemowo. – Jeśli inwestor dokona niezbędnych uzupełnień w dokumentach tunelu pomiędzy stacjami Ulrychów i Bemowo oraz stacji Bemowo, WINB niezwłocznie dokona ich weryfikacji i w najbliższym możliwym terminie wyznaczy kontrolę obowiązkową – przekazała Filipowicz.
Jak poinformowała PAP rzeczniczka, w poniedziałek wysłano do wykonawcy wezwanie do uzupełnienia braków w dokumentacji dotyczącej stacji Bemowo. – Brakuje kopii rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego z naniesionymi zmianami wobec zatwierdzonego projektu budowlanego wprowadzonymi podczas realizacji inwestycji, właściwych oświadczeń kierownika budowy i inwestora, właściwych protokołów badań i sprawdzeń oraz potwierdzeń zgodnie z odrębnymi przepisami odbioru wszystkich wykonanych przyłączy – doprecyzowała.
Dodała też, że potrzebne jest również uzupełnienie dokumentacji dotyczącej stacji Ulrychów. – 24 czerwca inwestor częściowo wypożyczył dokumentację – wyjaśniła. We wtorek przekazała, że wypożyczono również dokumentację dotyczącą drugiej stacji – Bemowo oraz odcinka tunelu pomiędzy stacjami Ulrychów a Bemowo.
Na czwartek planują otwarcie nowych stacji
W poniedziałek ratusz zaprosił media na konferencję dotyczącą otwarciu nowego odcinka drugiej linii metra, obejmującego stacje Ulrychów i Bemowo, która odbędzie się w czwartek 30 czerwca. Mają w niej wziąć udział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i unijna komisarz ds. spójności i reform Elisa Ferreira.
We wtorek tydzień temu stołeczny ratusz poinformował o złożeniu już kompletu dokumentów, jednak w piątek zespół prasowy wojewody mazowieckiego przekazał, że dostarczona dokumentacja była niekompletna i inwestor, czyli miasto, został wezwany do usunięcia braków formalnych wniosków o pozwolenie na użytkowanie. “Mazowiecki WINB traktuje sprawę priorytetowo, jednak bez kompletnej i prawidłowej dokumentacji nie może wydać pozytywnej decyzji. Kontrola na miejscu inwestycji jest możliwa dopiero po dostarczeniu niezbędnej i zgodnej z prawem dokumentacji” – przekazało biuro wojewody.
Pociągi już kursują, ale bez pasażerów
Stacje Bemowo i Ulrychów są już gotowe. – Składy kursują już po nowych odcinkach. Zatrzymują się na nowych stacjach Ulrychów i Bemowo. Oczywiście bez pasażerów, którzy wysiadają na stacji Księcia Janusza – powiedziała w czwartek rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń. – Pociągi kursują zgodnie z rozkładem – dodała.
Puste składy jadą na Bemowo, gdzie zawracają na torach odstawczych i wracają po pasażerów na stację Księcia Janusza. – Działamy już z pełną obsadą na stacjach, tak, żeby dyżurni mogli zapoznać się z jej rozkładem. Natomiast maszyniści “uczą” się nowego odcinka – powiedziała Bartoń.
Na styku Woli i Bemowa powstał najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: Ulrychów – położonej w ciągu ulicy Górczewskiej i Bemowo zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich przy dzielnicowym ratuszu. Za stacją Bemowo znajdują tory odstawcze dla pociągów metra.
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS