Każdy właściciel sklepu internetowego musi zdawać sobie sprawę z tego, że aby zwiększyć sprzedaż oferowanych przez siebie produktów lub usług, na jego stronie musi być ruch. Konkurencja na rynku jest bardzo duża i wciąż przybywa wiele firm, które nierzadko znacznie szybciej zdobywają nowych klientów niż przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku od lat. Jednym z powodów takiej sytuacji, może być niewłaściwie dobrana strategia pozycjonowania e-commerce. Dlatego warto zacząć interesować się działaniami zmierzającymi do poprawy wyników wyszukiwania naszej działalności w Google, czyli pozycjonowania sklepu internetowego. Od czego zacząć? Podpowiadamy.
Pozycjonowanie sklepów internetowych a wybór agencji SEO
Ze względu na to, że pozycjonowanie sklepów internetowych to szereg działań, które podejmuje się zarówno na stronie, jak i poza nią, osoby które nie mają doświadczenia w tej dziedzinie, powinny powierzyć wykonanie tych czynności specjalistom. Pozycjonowaniem e-commerce zajmują się agencje seo, takie jak na przykład Widoczni. Fachowcy najpierw przeprowadzą audyt i sprawdzą, jakie parametry na stronie wymagają poprawy, a następnie na tej podstawie rozpoczną swoje działania.
Pozycjonowanie sklepu internetowego a architektura strony
Pozycjonowanie sklepów internetowych warto rozpocząć od sprawdzenia architektury strony. Już na etapie budowanie sklepu trzeba dokładnie przemyśleć jego układ, strukturę kategorii i podkategorii, a także stron produktowych. Powinny być przejrzyste i przyjmować formę rozrastające drzewa. Taki układ jest nie tylko pomocny podczas pozycjonowania sklepu, ale także bardzo doceniany przez użytkowników, ponieważ łatwiej jest im się wówczas poruszać po danej witrynie.
Dla Google czynnikiem rankingowym, wpływającym na pozycjonowanie sklepów jest też certyfikat SSL. Jeżeli strona go nie posiada, wówczas klienci mogą mieć problem z dokonaniem płatności internetowych, a dokładniej ich bezpieczeństwem.
Pozycjonowanie e-commerce a treści na stronie
Pozycjonowanie sklepów to usługa, którą oferują agencje seo, takie jak na przykład firma Widoczni. Bardzo istotną częścią ich działań jest tworzenie wartościowego contentu na stronie, a także dobór właściwych słów kluczowych. To właśnie te frazy odpowiadają za pozycjonowanie sklepu. Jeżeli zostaną odpowiednio dobrane, wówczas użytkownik, który wpisze dane hasło w wyszukiwarce Google, ma dużą szansę trafić na naszą witrynę. Frazy są wykorzystywane przede wszystkim w opisach kategorii i podkategorii, a także produktów. Specjaliści podczas doboru strategii pozycjonowania ecommerce, a także słów kluczowych dodatkowo wspomagają się specjalnymi narzędziami.
(materiał promocyjny)
Reklama
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS