Prace na odcinku Słowiańska – Szymanowskiego prowadzić będzie konsorcjum firm NDI Energy Sp. z o.o. i NDI S.A.
Zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, roboty rozpoczną się od miejsca, w którym swój zakres kończy firma PORR S.A. (zajmuje się ona pracami na odcinku ul. Roosevelta – przystanek Słowiańska – red.) i prowadzone będą w kierunku przystanku Słowiańska. Wykonawca rozpocznie prace od rozbiórek, które będzie wykonywał jednocześnie na obydwóch torach. Wykonanie robót do przystanku Słowiańska w pierwszej kolejności umożliwi przywrócenie ruchu tramwajowego na tym odcinku trasy PST – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu.
Na całym odcinku od Słowiańskiej do Szymanowskiego wymienione zostanie torowisko.
Jak informuje poznańskie MPK, “miejsce wysłużonych szyn i podkładów zajmą nowe, a do przygotowania podsypki tłuczniowej – zarówno w torach zasadniczych jak i odstawczych – wykorzystany zostanie istniejący tłuczeń po uprzednim jego oczyszczeniu”.
Przed każdym przystankiem na długości ok. 40 m konstrukcja podsypkowa ustąpi miejsca prefabrykowanym lub wylewanym płytom. Ma to umożliwić montaż rozjazdów nakładkowych. Tak przygotowane miejsce wykorzystane będzie m.in. dla potrzeb uruchomienia komunikacji tramwajowej do przystanku Słowiańska – podaje MPK.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu informuje, że zmienione zostaną również krawędzie peronowe przystanków. Te, które obecnie są w wielu miejscach zniszczone, zastąpią płyty peronowe ryflowane z linią i pasem ostrzegawczym – dodaje MPK.
Całość prac na odcinku od Słowiańskiej do Szymanowskiego ma się zakończyć w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.
Poznański MPK podaje, że nowe torowisko pozwoli na przywrócenie pierwotnych parametrów eksploatacyjnych trasy, pozwalających na przejazd tramwajów z odcinkową prędkością 70 km/h.
Od początku sierpnia trwają prace na odcinku ul. Roosevelta – przystanek Słowiańska.
Tor pierwszy, prowadzący w kierunku os. Jana III Sobieskiego, został już zdemontowany. Usunięto szyny, podkłady i podsypkę tłuczniową, która – po oczyszczeniu – zostanie ponownie wykorzystana na nowym torowisku. Koryto balastowe jest obecnie czyszczone i przygotowywane do nałożenia izolacji. Trwa również – poza obiektem – przygotowywanie elementów podtorza. Natomiast tor prowadzący w kierunku centrum wykorzystywany jest technologicznie – poruszają się po nim maszyny wykorzystywane podczas prac rozbiórkowych i budowlanych. Później sytuacja się odwróci: nowy, wybudowany już tor, będzie wykorzystywany technologicznie, natomiast prace będą realizowane na tym prowadzącym w kierunku centrum. Na koniec zostanie wymieniony rozjazd znajdujący się przy ul. Roosevelta – informuje MPK Poznań.
Prace na odcinku Roosevelta-Słowiańska przewidziano na maksymalnie 6 miesięcy od podpisania umowy, która miała miejsce na początku lipca.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS