A A+ A++

Wprawdzie w Operze trwa generalny remont sceny i potrwa do marca 2023 roku, ale to nie znaczy, że teatr nie będzie działać. 26 września zaprasza na inaugurację sezonu do Auli UAM.

Aula UAM nie zapewnia warunków do wystawiania spektakli z takim rozmachem, do jakiego przyzwyczaił nas Gmach pod Pegazem, jednak bez najmniejszego problemu można tam dawać koncerty kameralne, a także wystawiać spektakle operowe przystosowane do prezentacji w mniejszych ośrodkach.

Dlatego sezon 2021/2022 rozpocznie “Oratorium Jephtha” G.F. Händla w Auli UAM. Kierownictwo muzyczne nad dziełem objął Paul Esswood, jeden z najwybitniejszych znawców muzyki baroku. Energia i entuzjazm towarzysząca występom angielskiego artysty to dobra wróżba na nowy sezon.

Aula Artis to oprócz Auli UAM kolejne miejsce, gdzie będzie można spotkać poznański zespół. Zostaną tam zaprezentowane przede wszystkim przedstawienia baletowe, te od lat cieszące się niesłabnącą popularnością, jak Dziadek do orzechów i te, które niedawno weszły do repertuaru – “Don Juan”, “Ślady”, “Trojan”. 5 października będzie miał tam swoją premierę tryptyk baletowy “BER”.

14 listopada z kolei będzie można zobaczyć “Carmen. Tojoures la mort” w reżyserii Krzysztofa Cicheńskiego. To próba zmierzenia się z fenomenem jednej z najbardziej znanych operowych figur. Cicheński do współpracy nad spektaklem zaprosił kompozytorkę Teoniki Rożynek oraz Julię Kosek (scenografia) i Dianę Cristescu (choreografia). Spektakl zapowiada się bardzo ciekawie.

Tęskniący za pełnym brzemieniem operowej orkiestry mogą przyjść na koncertowe prezentacje oper w Auli UAM. Tym bardziej, że przygotowywane są one przez znakomitych dyrygentów. Jacek Kaspszyk poprowadzi m.in. Moniuszkowską Parię, natomiast Marco Guidarini zadyryguje “Cyganerią” i “Madame Butterfly”.

Nieprzypadkowo padają nazwiska tych dwóch dyrygentów. Obaj nawiążą ściślejszą współpracę z poznańską sceną. Od sezonu 2021/2022 Marco Guidarini zajmie stanowisko dyrektora muzycznego, natomiast Jacek Kaspszyk będzie pierwszym dyrygentem i doradcą muzycznym poznańskiej opery.

Nie tylko dyrygenci, ale i soliści wzmocnili operowy zespół. Traf chciał, że wszystkich nowych śpiewaków łączy patron gmachu na Fredry – Stanisław Moniuszko. Są to: Ruslana Koval – znana z partii Hanny w “Strasznym dworze” i jej sceniczny partner Piotr Kalina (Stefan) oraz występujący w oscarowej “Parii” Dominik Sutowicz.

Nie zabraknie także działań edukacyjnych. Od zeszłego sezonu prowadzony jest projekt „Zamigaj Moniuszkę”, kontynuowany będzie cykl słuchowisk „Opera z Łasiczką”, a także działania we współpracy ze stowarzyszeniem Opera Europa, czyli OperaVsion, Next Stage i Fortissimo.

Źródło: Teatr Wielki

Oceń artykuł
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWakacje w Chorwacji przepadły przez cudzy błąd. Możesz mieć nieważny dowód osobisty i nie mieć o tym pojęcia
Następny artykułPrzewoźnicy walczą o zwrot opłat za niemieckie autostrady