Jak się kontaktować, przekazać potrzebne rzeczy i przede wszystkim – gdzie szukać informacji o jego stanie zdrowia? Urząd Miasta Poznania podpowiada.
W normalnych czasach bliska osoba po prostu jechała z pacjentem do lekarza i na miejscu dowiadywała się, gdzie trafił i jak się z nim kontaktować. Teraz nie jest to możliwe, dlatego UMP przygotował ściągę dla osób, których bliscy z covid-019 trafili do szpitala i którzy chcieliby dowiedzieć się, jak wygląda ich stan zdrowia, a czasem też coś przekazać.
Chory, który przyjeżdża do szpitala im. J. Strusia, zwykle w pierwszej kolejności trafia na SOR – Szpitalny Oddział Ratunkowy. Dopiero stamtąd, po badaniu lekarskim i decyzji, gdzie powinien trafić, jest przekazywany na konkretny oddział.
Dlatego najpierw trzeba zadzwonić na rejestrację SOR: 61 873 93 46. Po podaniu imienia i nazwiska pacjenta personel dyżurujący jest w stanie szybko ustalić, gdzie przebywa chory. A gdy już wiadomo, który to oddział – bez problemu można się z nim skontaktować, bo pełną listę z numerami telefonów wraz z godzinami udzielania informacji można znaleźć na stronie szpitala im. Strusia.
Nie zawsze jest to łatwe – bo pacjenci potrzebują nagłej pomocy o różnych porach, nie biorąc pod uwagę tego, że akurat są godziny dyżuru telefonicznego… Dlatego w takich sytuacjach, gdy wszyscy na oddziale będą zajęci ratowaniem chorych, a lekarz dyżurujący będzie na pilnej interwencji – kontakt może być utrudniony. Bywa też tak, że kilka osób dzwoni w sprawie jednego pacjenta i pozostali nie mogą się wtedy dodzwonić.
– Jeśli to możliwe, dobrze jest, by kontaktowała się jedna wskazana przez pacjenta, upoważniona osoba z rodziny lub bliskich, która będzie następnie przekazywać informacje pozostałym krewnym, bliskim – tłumaczy Aneta Nowotarska- kierownik Działu Organizacyjno-Prawnego Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia w Poznaniu. – W ten sposób można uniknąć sytuacji, w której dyżurujący lekarz odbiera kilka telefonów pod rząd, dotyczących tego samego pacjenta.
Nie ma natomiast żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o przynoszenie rzeczy potrzebnych pacjentowi. Wystarczy je odpowiednio zapakować, podpisać (imię i nazwisko osoby chorej oraz oddział, na którym leży) i włożyć do pojemników, które ustawione są w pobliżu głównego wejścia do szpitala. Tak złożone przedmioty na bieżąco przekazywane są pacjentom.
UMP
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS