A A+ A++

Pierwsze tramwaje z Düsseldorfu poznańskie MPK zakupiło w 1996 roku, a w ruchu pasażerskim zadebiutowały 30 stycznia 1997 roku otwierając trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

Używane ale komfortowe

– Pomimo, że były to tramwaje używane, w tamtych latach uznawano je za jedne z bardziej zaawansowanych technicznie wagonów tramwajowych w Poznaniu i jednocześnie najmniej awaryjnych – podkreślił prezes Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych Krzysztof Dostatni.

Jak dodał, “posiadały one wiele udogodnień dla pasażerów, m. in. fotokomórki w drzwiach, mechanizm rewersowania drzwi zapobiegający przytrzaśnięciu pasażera, a także wydajne ogrzewanie wnętrza pasażerskiego”.

Agnieszka Smogulecka z poznańskiego MPK wskazała, że przez 22 lata eksploatacji, łącznie w Poznaniu było 56 tramwajów z Düsseldorfu i 31 tramwajów z Frankfurtu nad Menem – w tym egzemplarze dwukierunkowe.

– Z biegiem czasu, w miarę potrzeb i możliwości finansowych, z uwagi na swój wiek “Helmuty” były zastępowane przez bardziej nowoczesny tabor. W związku z zakupem Moderusów Gamma są wycofywane – podkreśliła Smogulecka.

Kilka jeszcze sobie zostawili

Dodała, że w ruchu liniowym pozostanie jeszcze pięć wagonów dwukierunkowych. Dwa wagony z Düsseldorfu (GT6 i GT8) zostaną zachowane jako zabytkowe i będzie można nimi pojeździć np. na linii turystycznej, czy podczas imprez okolicznościowych organizowanych przez MPK i KMPS.

W niedzielę przed południem na terenie Zajezdni Madalińskiego odbyła się wystawa wagonów. Zaprezentowane zostały zachowane jako historyczne: GT6 – 2513 z Düsseldorfu, GT8 – 702 z Düsseldorfu, GT8ZR – 907 z Frankfurtu nad Menem – które są i pozostaną w oryginalnych barwach niemieckich przewoźników. Były także ostatnie, będące jeszcze ostatnio w eksploatacji, wagony liniowe GT8 z Düsseldorfu: 697, 699, 703, 707, 708, 711 i 712.

W południe odbył się pożegnalny przejazd wybranymi wagonami GT8 po Poznaniu. Udział w wydarzeniu był bezpłatny. Podczas przejazdu umundurowani członkowie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych prowadzili kwestę “Ratujmy Stare Bimby” – dochód ze zbiórki przeznaczony jest na remonty wagonów historycznych.

WIDEO: Poznań żegna stare niemieckie tramwaje

  

Twoja przeglądarka nie wspiera odtwarzacza wideo…

hlk/ Polsat News, PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNOWE MANDATY ZA PRĘDKOŚĆ
Następny artykułPrudnicki PUP liderem