A A+ A++

Tylko do 31 maja mieszkańcy Otwocka mogą składać w urzędzie wniosek o bezpłatne usunięcie zalegającego na ich nieruchomościach azbestu. Miasto po raz kolejny będzie starać się o dofinansowanie na ten cel. Szkodliwa substancja ma zostać usunięta jeszcze w tym roku.

SYLWIA WYSOCKA

Władze Otwocka zamierzają zwrócić się do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie odbioru i utylizacji 100 ton azbestu. To kolejny etap realizowanego od 2008 roku „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Otwocka”. Jest to projekt wieloletni, który powinien zakończyć się w 2032 roku, gdy zgodnie z przepisami azbest powinien całkowicie zniknąć z terenów miast i wsi.

Do końca maja otwocki urząd przyjmuje jeszcze wnioski od mieszkańców, którzy chcą w tym roku pozbyć się składowanego na swoich nieruchomościach azbestu. O taki bezpłatny odbiór wyrobów zawierających tę szkodliwą dla zdrowia substancję mogą ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, w tym wspólnoty mieszkaniowe.

Należy wypełnić stosowne dokumenty, które można pobrać ze strony internetowej Urzędu Miasta Otwocka. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy wydziału ochrony środowiska pod numerem tel. 22 779 20 01 wew. 171 oraz adresem e-mail: [email protected]. Po otrzymaniu dofinansowania miasto ogłosi postępowanie na wyłonienie firmy, która jesienią zabierze azbest.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAugustów chce odnowić kontakty z Porto Ceresio. Włosi mają wątpliwości
Następny artykuł[Akt Prawny] Zarządzenie Burmistrza Miasta w sprawie: Powoływania członków Rady Sportu przy Burmistrzu Miasta Mrągowo.