Tylko do 31 maja mieszkańcy Otwocka mogą składać w urzędzie wniosek o bezpłatne usunięcie zalegającego na ich nieruchomościach azbestu. Miasto po raz kolejny będzie starać się o dofinansowanie na ten cel. Szkodliwa substancja ma zostać usunięta jeszcze w tym roku.
SYLWIA WYSOCKA
Władze Otwocka zamierzają zwrócić się do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie odbioru i utylizacji 100 ton azbestu. To kolejny etap realizowanego od 2008 roku „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Otwocka”. Jest to projekt wieloletni, który powinien zakończyć się w 2032 roku, gdy zgodnie z przepisami azbest powinien całkowicie zniknąć z terenów miast i wsi.
Do końca maja otwocki urząd przyjmuje jeszcze wnioski od mieszkańców, którzy chcą w tym roku pozbyć się składowanego na swoich nieruchomościach azbestu. O taki bezpłatny odbiór wyrobów zawierających tę szkodliwą dla zdrowia substancję mogą ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, w tym wspólnoty mieszkaniowe.
Należy wypełnić stosowne dokumenty, które można pobrać ze strony internetowej Urzędu Miasta Otwocka. Szczegółowych informacji udzielają pracownicy wydziału ochrony środowiska pod numerem tel. 22 779 20 01 wew. 171 oraz adresem e-mail: [email protected]. Po otrzymaniu dofinansowania miasto ogłosi postępowanie na wyłonienie firmy, która jesienią zabierze azbest.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS