A A+ A++

Liczba wyświetleń: 972

Pożary pojazdów elektrycznych (EV) stają się coraz poważniejszym problemem w Korei Południowej, co zmusiło władze do podjęcia zdecydowanych działań. W sierpniu 2024 roku w Incheon doszło do poważnego incydentu, gdy elektryczny samochód zapalił się na podziemnym parkingu w jednym z kompleksów mieszkaniowych. Pożar rozprzestrzenił się na cały parking, uszkadzając około 140 pojazdów i powodując konieczność hospitalizacji 23 osób. Całe zdarzenie wywołało falę paniki i zwiększyło społeczne obawy dotyczące bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych.

W odpowiedzi na te wydarzenia, południowokoreański rząd zwołał nadzwyczajne spotkanie z udziałem kluczowych ministerstw, w tym Ministerstwa Handlu, Przemysłu i Energii oraz Krajowej Agencji Pożarniczej. Celem było opracowanie nowych regulacji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych, szczególnie w miejscach takich jak podziemne parkingi, gdzie ryzyko rozprzestrzeniania się pożaru jest szczególnie wysokie.

Jednym z głównych kroków, jakie planują wprowadzić władze, jest obowiązek ujawniania przez producentów informacji o pochodzeniu i typie akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych. Dotychczas takie informacje były często ukrywane przed konsumentami, co rodziło dodatkowe obawy. Teraz producenci, tacy jak Hyundai, Kia oraz międzynarodowe marki jak Mercedes-Benz i BMW, zostali zobowiązani do jawnego informowania o tym, kto dostarcza baterie do ich pojazdów. Takie działania mają na celu zwiększenie przejrzystości i zaufania konsumentów do pojazdów elektrycznych.

Kolejnym kluczowym elementem nowych regulacji będzie zwiększenie wymagań dotyczących systemów zabezpieczających akumulatory oraz infrastruktury ładowania. Rozważane są również zmiany w przepisach dotyczących parkowania elektryków w budynkach mieszkalnych, aby ograniczyć ryzyko pożarów, które mogą być trudne do opanowania w zamkniętych przestrzeniach.

Problem pożarów pojazdów elektrycznych to jednak nie tylko problem Korei Południowej. Na całym świecie rośnie liczba incydentów związanych z zapłonem akumulatorów litowo-jonowych, co budzi coraz większe obawy zarówno wśród konsumentów, jak i regulatorów. Incydenty takie jak te w Korei mogą wpłynąć na globalne postrzeganie bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych i mogą prowadzić do bardziej rygorystycznych regulacji również w innych krajach.

Źródło: ZmianyNaZiemi.pl

TAGI: Korea Południowa – Republika Korei, Pożar, Samochody elektryczne

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć “Wolne Media” finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji “Wolnych Mediów”. Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBroń Radom wyjeżdża na Warmię. Mecz z Polonią Lidzbark Warmiński
Następny artykułKTO ZGUBIŁ ROWER W PARKU I PORTFEL NAD ZALEWEM ?