A A+ A++

W 2020 r. do końca udało się doprowadzić budowę Bulwaru Czarnej Przemszy. Do użytku oddano 670-metrowy odcinek od ul. 1 Maja do ul. Franciszkańskiej. Prace szły tutaj opornie. Okazało się bowiem, że w rejonie planowanej drogi rowerowej znajduje się ważny kabel zasilający. W rezultacie miasto musiało zmodyfikować projekt, zamieniając w połowie odcinka miejscami chodnik z trasą dla rowerzystów. Jak tłumaczył nam wówczas Jeremiasz Świerzawski, wiceprezydent Sosnowca, w razie awarii, kabla chodnik będzie łatwiej rozebrać niż drogę rowerową.

Łącznik Bulwaru Czarnej Przemszy i Bulwaru Brynicy w Sosnowcu Agnieszka Stefaniak-Zubko

– To na pewno jedna z najbardziej wyczekiwanych rowerowych inwestycji na terenie miasta. To nie jest ostatnie słowo w tym temacie. Z czasem bulwar będzie kontynuowany od parku Sieleckiego w stronę Będzina. Problemem jest skomplikowana sytuacja gruntowa, którą trzeba wcześniej uporządkować – mówi Rafał Siciński, oficer rowerowy Sosnowca.

Powstanie rowerowa obwodnica centrum Sosnowca. W planach kontynuacja Bulwaru Czarnej Przemszy

Dużo dobrego działo się również w minionych miesiącach od Dańdówki, przez Zagórze, aż po Dąbrowę Górniczą. Droga rowerowa powstała bowiem wzdłuż ul. 11 Listopada i Braci Mieroszewskich.

To nie koniec prac w tym rejonie. W ramach przedłużenia linii tramwajowej nr 15 kolejne fragmenty drogi rowerowej powstaną jeszcze przy rondzie Jana Pawła II oraz w miejscu, gdzie obecnie budowany jest już tunel pod ul. Braci Mieroszewskich. Kolejny odcinek drogi rowerowej powstał też przy budowie nowego ronda nad DK94.

Nie sposób nie zauważyć też rowerowych inwestycji w centrum miasta. Kończą się prace przy ulicach Sienkiewicza, Piłsudskiego Kościelnej i Teatralnej. Zmiany na lepsze także na krótkich odcinkach ul. 3 Maja (przy remontowanym przejściu podziemnym) oraz ul. Małachowskiego (przy rondzie Zagłębia Dąbrowskiego). 

Do połowy przyszłego roku powstanie jeszcze fragment drogi rowerowej na ul. 1 Maja – od ronda Zagłębia Dąbrowskiego do wjazdu na Bulwar Czarnej Przemszy, ale ze strony ul. Legionów.

Sosnowiec czeka na kluczowy odcinek drogi rowerowej

Przy okazji remontu linii tramwajowej wzdłuż ulic 1 Maja i Andersa nowe przejazdy rowerowe powstaną koło Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz szkoły podstawowej nr 20.

Rok 2021 przyniesie również budowę ważnego odcinka drogi rowerowej (ok. 640 m) od Ronda Zagłębia Dąbrowskiego, a dalej przez ul. Ostrogórską aż do ul. Jagiellońskiej. Przy okazji powstanie również brakujący fragment drogi na ul. Jagiellońskiej – od „Elektronika” do nowego ronda przy ul. Ostrogórskiej. Za budowę 170-metrowego odcinka będzie odpowiadała firma Drogomax.

Fragment starej drogi rowerowej z kostki przy wjeździe na StawikiFragment starej drogi rowerowej z kostki przy wjeździe na Stawiki Agnieszka Stefaniak-Zubko

– Po oddaniu tego odcinka w Sosnowcu powstanie rowerowa obwodnica centrum miasta. Będzie wtedy można dojechać na rowerze od terenów zielonych – parku Sieleckiego i Bulwaru Czarnej Przemszy – aż do ścisłego centrum miasta, ale omijając przy tym główne arterie czy chodniki – zaznacza Siciński.

Ważne zmiany dotyczą również ulic Generała Mariusza Zaruskiego oraz Bora-Komorowskiego. Trwają prace projektowe, które w konsekwencji mają usprawnić dojazd do Zagłębiowskiego Parku Sportowego. W ramach przebudowy mają powstać dwa ronda – na skrzyżowaniu ul. Zaruskiego i Bora-Komorowskiego oraz Bora Komorowskiego i Blachnickiego. Wzdłuż nowych ulic będą też poprowadzone drogi rowerowe.

Nowa droga rowerowa przy nowym wiadukcie w Sosnowcu

Nowa droga rowerowa powstanie też na ul. Wojska Polskiego, gdzie powstanie nowy wiadukt oraz torowisko. W planie jest też budowa fragmentu drogi rowerowej przy łączniku ulic Niepodległości z Sedlaka. Dokumentacja tej inwestycji jest już sporządzona. Konieczny będzie jednak wykup prywatnych gruntów.

Wypożyczalnia Sosnowieckiego Roweru Miejskiego Wypożyczalnia Sosnowieckiego Roweru Miejskiego  Fot. ROWEROWY SOSNOWIEC

Budowane będą również niewielkie fragmenty dróg rowerowych w związku z nowo powstającymi węzłami przesiadkowymi. Takiej inwestycji spodziewajcie się przy ul. Piłsudskiego. Przy węzłach powstaną również wiaty dla rowerów.

Dodatkowo w 2021 r. gotowe będą również trasy rowerowe w rewitalizowanym Parku Tysiąclecia w Milowicach. Tam również powstaną miejsca postojowe dla rowerzystów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWidawa. Nabór wniosków
Następny artykułSpędź piłkarską sobotę z WeszłoFM!