PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują kolejne etapy rozwoju transportu kolejowego w województwie śląskim. Spółka kolejowa ogłosiła właśnie przetarg na studium wykonalności, w ramach którego przeanalizowane zostaną możliwości budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Mysłowice i budowy nowego przystanku w Mysłowicach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostrzegają rosnące zainteresowanie koleją i nowe potrzeby w ruchu pasażerskim i towarowym na sieci kolejowej w województwie śląskim. PLK w ramach studium wykonalności przeanalizują możliwości budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Mysłowice. Założeniem planowanej inwestycji jest oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, co przyczyni się do zwiększenia przepustowości na liniach pasażerskich i towarowych, m.in. trasy Katowice – Kraków. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń pasażerskich i przewóz większej ilości ładunków. Ważną częścią analizy jest także ocena zwiększenia dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym poprzez budowę nowych przystanków, m.in. Mysłowice Kopalnia.
W studium zawarte będą także analizy obejmujące linie kolejowe: Oświęcim – Katowice (nr 138), Jaworzno Szczakowa – Mysłowice (nr 134), Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary (nr 161), Dąbrowa Górnicza Towarowa – Panewnik (nr 171), Chorzów Stary – Radzionków (nr 145). Przeprowadzone mają być analizy pod kątem określenia zakresu prac w celu poprawy warunków podróży i przewozu towarów.
Wykonawcy studium zajmą się również tematem usprawnienia kolejowych przewozów towarów na Śląsku. – Badane będą możliwości przystosowania stacji Siemianowice Śląskie, Katowice Szopienice Płn., Katowice Muchowiec, Mysłowice, Brzeziny Śląskie, Piekary Śl. Szarlej do obsługi dłuższych pociągów towarowych (do 750 m) – informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Opracowane w ramach studium wstępne propozycje zostaną skonsultowane z przewoźnikami, którzy realizują lub zamierzają realizować połączenia kolejowe w aglomeracji katowickiej. Pozwoli to uwzględnić potrzeby prognozowanego ruchu pasażerskiego i towarowego przy ustalaniu koncepcji wariantów inwestycyjnych.
IP/aa
Fot. PKP PLK S.A.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS