A A+ A++

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji linii tramwajowej łączącej Nowy Kleparz z pl. Inwalidów. Oferty można składać do 29 stycznia. Na sporządzenie dokumentu zarezerwowano kwotę 975 tys. zł.

Tomasz Stankiewicz/krakow.pl

Opracowany dokument powinien zawierać zakres niezbędnej przebudowy jak również rozbudowy układu drogowego (w tym m.in. al. Mickiewicza, Słowackiego, ulic: Królewskiej, Karmelickiej, Długiej, Prądnickiej i Kamiennej wraz ze skrzyżowaniami) oraz infrastruktury technicznej.

Zastrzega się, że modyfikacje przekroju ulicznego nie mogą negatywnie wpłynąć na ruch autobusowy. Opracowanie swoim zakresem powinno uwzględniać potrzeby ruchu: pieszego, w tym osób o ograniczonej możliwości poruszania się, rowerowego oraz komunikacji zbiorowej. Zgodnie z założeniem, potrzeby transportu publicznego powinny być zaspokajane w pierwszej kolejności – przed ruchem samochodów indywidualnych.

Planowana do sporządzenia koncepcja pozwoli na analizę potencjalnych przebiegów linii tramwajowej w tym rejonie miasta w dalszej przyszłości. Obecnie Miasto skupia się na budowie nowych linii tramwajowych w ciągu Trasy Łagiewnickiej i do Górki Narodowej. Kolejną ważną inwestycją jest realizacja w formule PPP tramwaju do Mistrzejowic.

Wybrany wykonawca ma sporządzić minimum pięć wariantów przebiegu linii tramwajowej:

  • Wariant I: Wariant linii tramwajowej w pasie zieleni Alei Trzech Wieszczów na odcinku Nowy Kleparz – Plac Inwalidów  
  • Podwariant I: Zlokalizowanie linii tramwajowej w pasie zieleni Alei Trzech Wieszczów wraz z pasem dla autobusów (pas autobusowo-tramwajowy). Istniejące buspasy, znajdujące się na zewnętrznych pasach ruchu powinno się wykorzystać na budowę dróg rowerowych.
  • Podwariant II: Zlokalizowanie linii tramwajowej w pasie zieleni Alei Trzech Wieszczów z pozostawieniem buspasów po zewnętrznych stronach jezdni. Torowisko w tym podwariancie powinno być typu zielonego.
  • Wariant II: Wariant linii tramwajowej w jezdni Alei Trzech Wieszczów na odcinku Nowy Kleparz – Plac Inwalidów
  • Podwariant I: Zlokalizowanie linii tramwajowej w jezdni północnej Alei Trzech Wieszczów wraz z pasami autobusowo-tramwajowymi dla obu kierunków. Jezdnia północna powinna zostać wyłączona z ruchu pojazdów komunikacji indywidualnej. Dwa pasy jezdni południowej powinny zostać dostosowane do ruchu dwukierunkowego pojazdów samochodowych.
  • Podwariant II: Zlokalizowanie linii tramwajowej w obrębie obecnych środkowych pasów ruchu jezdni północnej i południowej wraz z pasami autobusowymi (pas autobusowo-tramwajowy). Istniejące buspasy zlokalizowane w zewnętrznych pasach ruchu należy wykorzystać na zaprojektowanie drogi rowerowej.
  • Podwariant III: Zlokalizowanie przebiegu linii tramwajowej w jezdni północnej Alei Trzech Wieszczów. Lokalizacja buspasa w południowej jezdni ATW nie podlega zmianie. Buspas w jezdni północnej należy zlokalizować w obrębie obecnego środkowego pasa ruchu.
  • Wariant III: Wariant tunelowy pod Alejami Trzech Wieszczów na odcinku Nowy Kleparz – Plac Inwalidów Zlokalizowanie przebiegu linii tramwajowej pod jezdnią północnego pasa drogowego Alei Trzech Wieszczów, w tunelu.
  • Warianty IV i V: alternatywne warianty autorskie: IV wariant z przebiegiem naziemnym linii tramwajowej, V wariant z przebiegiem linii tramwajowej w tunelu.

Więcej informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.

pokaż metkę

Autor: KAMIL POPIELA

Osoba publikująca: Monika Jagiełło

Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej

Data publikacji: 2020-12-29

Data aktualizacji: 2020-12-29

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Gliwicach wymieniono 2 tys. nieekologicznych pieców, pozostało prawie 18 tys. do wymiany
Następny artykułProf. Paruch: W tych grupach wiekowych niechęć do szczepień jest niebezpieczna