Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na prace przygotowawcze dla budowy drogi krajowej numer 9. Liczyć ok. 60 km odcinek powstanie w tzw. nowym śladzie i będzie stanowił ważne połączenie m.in. dla ruchu tranzytowego, ponieważ położony będzie między drogą powstającą drogą S74 i autostradą A4.
Jak zwraca uwagę rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, obecny przebieg drogi krajowej nr 9 jest mocno obciążony tranzytem. Trasa położona jest w okolicy ważnych połączeń drogowych i odbiera ruch w kierunku Rzeszowa, a dalej do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. W efekcie stanowi to spory problem jeśli chodzi o płynność przejazdu. Dodatkowo trasa i prowadzony nią tranzyt są uciążliwe dla mieszkańców okolicznych terenów.
Ponieważ obszary wzdłuż istniejącej trasy są już zagospodarowane, nie ma możliwości na jej rozbudowę. Z tego względu podjęto decyzję o budowie nowego przebiegu trasy. Dzięki temu możliwe będzie odsunięcie ruchu od ścisłej zabudowy. Ponadto nowa trasa usprawni tranzyt.
Dokumentacja przetargowa została już opublikowana na platformie zakupowej GDDKiA. Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Inwestycja została podzielona na trzy części:
- ok. 19-kilometrowy odcinek od obwodnicy Nowej Dęby do powstającej drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim (okolice miejscowości Tarnobrzeg)
- ok. 11-kilometrowy odcinek Komorów – Cmolas łączący obwodnicę Nowej Dęby z obwodnicą Kolbuszowej
- ok. 14-kilometrowy odcinek Widełka – węzeł Rzeszów Zachód, łączący obwodnicę Kolbuszowej z autostradą A4.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS