A A+ A++

GDDKiA 22 grudnia 2020 r. podpisała umowę na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Naprawa z firmą STRABAG Infrastruktura Południe. Inwestycja kosztować będzie ponad 74,5 mln zł, ma się zakończyć w ciągu ośmiu miesięcy, licząc od zakończenia okresu zimowego (15 marca).

Zakopianka: porządki, melioracja i betonowanie

– Nowy wykonawca, firma STRABAG Infrastruktura Południe, jeszcze przed zakończeniem sezonu zimowego przystąpiła do porządkowania terenu i wywozu zbędnego materiału ziemnego z budowy. Aktualnie trwa piaskowanie zbrojenia oraz przygotowanie konstrukcji ściany muru oporowego w Lubniu do betonowania – informuje Iwona Mikrut z działu prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Prace przy budowie S7 Lubień – Rabka. Betonowanie płyty dolnej GDDKiA

Prowadzone są roboty melioracyjne: przekładanie koryta potoku na osiedlu Leśniakowa, a także umacnianie jego brzegów narzutem kamiennym. – W ramach robót przygotowawczych sprzątano plac budowy, ułożono folie na półce skarpy, częściowo udrożniono zatkany przepust, porządkowano teren MOP Lubień, z którego wywożony jest materiał ziemny z hałdy, wykonywano także badania kontrolne sondą – uzupełnia Iwona Mikrut.

Regulacja potokuRegulacja potoku GDDKiA

Zakres całej inwestycji obejmuje prace przygotowawcze, dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa o długości ok. 7,6 km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Trzeba zabezpieczyć skarpy głębokich wykopów, dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i wykonać urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).

Prace przy budowie S7 Lubień - RabkaPrace przy budowie S7 Lubień – Rabka GDDKiA

Wiadukt w Lubniu

Kontynuowane są prace na budowie wiaduktu w Lubniu, prowadzone przez polską firmą TBM. Tutaj pracowano przez cały sezon zimowy, za wyjątkiem krótkiej przerwy świąteczno-noworocznej.

– Cała konstrukcja wiaduktu opiera się już na dwóch przyczółkach, czyli wiadukt spina już dwa brzegi doliny. Wykonane jest zbrojenie i deskowanie płyty górnej ostatniego, dziewiątego segmentu ustroju nośnego jezdni prawej. Pod koniec tego tygodnia, jeżeli pozwolą na to warunki atmosferyczne, przewidziano betonowanie tej płyty – relacjonuje Iwona Mikrut.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSport jak koło ratunkowe
Następny artykułMateusz Morawiecki zapowiedział nowe obostrzenia